İçindekiler
TaKDİM
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
297
BeDİÜZZaMaN saİD NURsÎ KİMDİR?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
297
TaHİYYaT ve saLÂVaT
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
21
Cenab-ı Hakka hamd ve resulullaha (
AsM
) salâvat ile birlikte eserin yazılış sebep ve fay-
daları izah edilir. Ayrıca, müstebitlere ve cehalete karşı İslâm’ın mutlak galibiyetini engelle-
yen sebep ve maniler sayılır.
MUKaDDeMe
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
26
Muhakemat’
ın muhtevası ve tertip şekli izah edilir.
Unsuru’l-Hakikat
BİRİNCİ MaKaLe
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
28
kısa ve sathî nazar ile bakanların fark edemediği kur’ân ve imana dair bazı hakikatlerin
parlaklığını aklî, mantıkî ve ilmî delillerle gözler önüne seren harika bir bölümdür.
B
İRİNCİ
M
UKaDDeMe
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
29
kur’ân’ın dört aslî maksadı sayılarak, bunlardan ayrı maksatlar olan kâinatla ilgili bahis-
lerin zikrediliş sebep ve hikmetleri açıklanır.
İ
KİNCİ
M
UKaDDeMe
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
33
kâinata konulan tekemmül kanunu gereğince, insanda da gelişme ve inkişaf meylinin
bulunduğu, bu terakkî meylinin fikir alış verişi ve fikirlerin birbiri üzerine ilâvesiyle geliştiği,
bunun da maddî ilimlerin gelişimiyle olduğu izah edilir. Ayrıca maddî ve manevî ilimler ara-
sındaki farklar ortaya konularak, kur’ân’ın her meselesine maddî ilimlerin gözlüğü ile bak-
manın yanlış olduğu güzel bir şekilde ispat edilir.
Ü
ÇÜNCÜ
M
UKaDDeMe
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
36
zamanla İsrailiyat ve Yunan felsefesinin bazı İslâmî ilimlerin içine nasıl girdiği, bunların
din süsüyle görünerek ve dinin malı gibi gösterilerek fikirleri nasıl karıştırdığı gayet güzel
tahlil ve izah edilir.
D
ÖRDÜNCÜ
M
UKaDDeMe
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
42
Şöhretin, insanın malı olmayan şeyi insana nasıl mal ettiği; bu yüzden de ne gibi hura-
fe kapıları açıldığı etraflıca izah edilir.
MuhakeMat | 7 |
i
çindekiler