"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Sessiz ve derinden Renault Megane GT Line 1.5 EDC

03 Şubat 2014, Pazartesi
Renault Megane GT Line sessiz ve derinden yol alıyor. Ekonomikliği ile de kesenize el attırmıyor. Sportif, ekonomik, konforlu ve problemsiz bir araç istiyorsanız Megane GT Line ile bir test sürüşü yapın derim...

Renault, Megane modeline 4. yılında yapmış olduğu makyajla aracı daha dinamik bir yapıya kavuşturmuş. Makyaj sonrası yeni donanım seçeneklerine de kavuşan model, özellikle GT-Line versiyonuyla göz dolduruyor. Standart Megane modellerine getirilen GT-Line paketi araçları daha sportif hale getirmesi de gözden kaçmıyor. GT-line versiyonunun aracı daha bir ortaya çıkarmış olduğu gözüküyor. Test misafirimiz GT Line versiyonda hem dizel hem otomatik vites biraraya gelince ‘tadından yenmez’ denilen bir hale geliyor.

DIŞTAN İÇE
Araç ilk bakışta 5 kapılı versiyonunu andırıyor. Megane ST’nin tamponları elden geçirilmiş ve farlara gündüz LED farları ilâve edilmiş. Bumerang şeklindeki bu farlar çekiciliğe katkı sağlarken sportif havayı da arttırıyor. Şık bir görünüme sahip olan araçta, gövdenin farklı kısımlarında kullanılan krom ilâveler bu şıklığa katkıda bulunuyor. Kapıların uzunluğu, arka çamurlukların şişkinliği, tavan çizgisinin düşüklüğü de gözden kaçmayan ayrıntılardan. Arka kısımda ise ilk olarak şişkin çamurluklara doğru uzanan stop grubu dikkat çekiyor. Arka camın konumlandırılışı sportifliği destekliyor. Büyük Renault markası ve GT-Line logosu da ayrıntılar arasında yerini güzel bir şekilde almış. 4302 mm uzunlukta olan yeni Megane GT Line önceki versiyonundan biraz uzun. GT Line’ın sahip olduğu 372 litrelik bagaj hacmi sınıfının en genişlerinden olmasına ise yeterli olmuyor. 
Ailenin sportifi olan GT Line serisi, bu havayı iç alana da yeterince yansıtmış olduğunu belirtmeliyiz. GT Line logolu spor koltuklara sahip aracın alüminyum pedalları, kırmızı dikişli spor direksiyonu, Renault Sport logolu gösterge paneli ve ön konsoldaki kırmızı GT Line şeridi iç mekânı göz alıcı hale getiriyor. Malzeme kalitesi anlamında bu sportifiği kaldıramayan ve vasatı aşmayan malzeme kullanılmış. Umarım sonraki nesilde daha kaliteli malzeme yapısıyla karşılaşabiliriz. Ancak işçilik manasında ise bir kusur görünmüyor.
Ön konsolun üst bölümünde navigasyon özelliğine sahip bilgi ekranı mevcut. Bu bölüm ayrıca geri görüş kamerası vasfına da sahip. Orta konsola yerleştirilen joystick ile bilgi ekranı kontrolü kullanışlı hale getirilmiş. Kullanımı ise oldukça kolay.
Ses sistemi ise sınıf ortalamalarında yer alıyor. Ön kısımda oturanlar için yeterli baş ve diz mesafesi mevcutken, arka bölüm misafirleri için alanın kısıtlı olduğunu söylesek yanlış olmaz. Bu arada, aracın klima sisteminin performansı gayet iyi ve kullanımı da gayet kolay.

MOTOR VE PERFORMANS
Test misafirimize, ekonomik 1.5 litrelik dCi Renault motor ve kullanım rahatlığı sağlayan EDC şanzıman hayat veriyor. 110 HP gücündeki 1.5 litre hacmindeki dizel motor 1750 d/d’den itibaren 240 Nm tork değeri sunuyor. Motor herhangi bir çekiş eksikliği hissettirmiyor. Tam tersine dinamik ve canlı bir hareket sağlıyor. 185 km/s maksimum hıza sahip olan GT line, 0’dan 100 km/s hıza 11.9 saniyede çıkabiliyor. Kaputunun altında sahip olduğu dizel motoru ile Megane her zamanki ekonomikliğini göstermeyi de ihmal etmiyor. Şehir için de dahi 7 lt/100 km sınırının altında dolaşan aracımızın test ortalaması olarak 6.2 lt/100 km değerini yakaladık. Şehirdışında biraz sakin bir kullanım ile 5 lt’lik değerlere rahatlıkla inebilirsiniz.
GT Line sahip olduğu şasisi sebebiyle daha iyi sürüş özelliklerine sahip. Direksiyonu yeterli hassasiyete sahip aracımızın yönlendirme özellikleri keyif veriyor. Ayrıca güven veren bir yol tutuş karakteri mevcut. GT Line limitleri aşıldığında devreye giren ESP sistemi ile korkutucu olmuyor. Sportif ön koltuklar agresif kullanımda dahi insanı üzerinden hiç kaydırmazken,  aynı zamanda sportifliğe katkısı büyük oluyor. GT Line konfor noktasında da isteklerinizi karşılayabilen bir yetenekte. Süspansiyonunun sertliği yol tutuşundan ve konforundan çalmıyor. Önceki nesle göre motor sesi biraz daha yalıtılmış. Asfalt yolda yol ve rüzgâr sesi ise neredeyse duyulmuyor. Renault Megane GT Line sessiz ve derinden yol alıyor. Ekonomikliği ile de kesenize el attırmıyor.
Sonuç olarak, sportif , ekonomik, konforlu ve problemsiz bir araç istiyorsanız Megane GT Line ile bir test sürüşü yapın derim...
 
TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor: 1.5 dCi, 1461 cc, 4 silindir
Max. Güç: 110 hp 4000 d/d 
Max. Tork: 240 Nm 1750 d/d 
0-100 km/s hızlanma: 11,9 sn
Max. Hız: 185 km/s
 
YAKIT VE TÜKETİM
Tür: Dizel
Şehiriçi: 5,2 lt/100 km
Şehirdışı: 4,0lt/100 km
Ortalama: 4,4 lt/100 km
Test Ortalama: 6,2 lt/100 km
CO2 emisyonu: 114 gr/km
 
BOYUTLAR
Uzunluk :4302 mm
Genişlik: 1808 mm
Yükseklik: 1471 mm
Dingil Mesafesi: 2641 mm
Bagaj Hacmi: 372 lt
Yakıt Depo: 60 lt
Boş Ağırlık: 1364 kg
 
RECEP BOZDAĞ
Okunma Sayısı: 8338
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı