"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Turkcell abonelerini cezalandırıyor

Millet Kürsüsü
31 Mayıs 2012, Perşembe
Turkcell’in 9-10 yıllık kayıtlı abonesiyim. Geçen günlerde yurt dışındaki bir akrabamdan Iphone 4s model bir telefon hediye geldi. Resmi işlemlerini yaptırdıktan sonra kullanmakta olduğum Turkcell hattımın telefona uymadığını gördüm.
 Bende eksik kalan bir belgeyi ve bu işlemi yaptırmak için İstanbul Bağcılar Güneşli meydandaki Aktaş Elektronik’in bayiliğini aldığı TİM’e gittim. Buradaki görevliler, sim kartımın 4s’e takılabilimse için kesilmesi gerektiğini bu işlem karşılığı 10 lira alacaklarını söylediler. Sim kartın yanlış kesilmesi sonucu numara bilgilerimin silinebileceğini belirtmeden kestiler ve ondan sonra sim kartım çalışmadı. 9 yıllık basın mensubu olarak topladığım işadamlarının, dernek başkanlarının haber yapmak için görüşüne başvurduğum kişilerin üst düzey yöneticilerin, akrabalarımın ve arkadaşlarımın numaraları da uçtu gitti. Aylarımı alacak numara toplama olayı yüzünden maddi ve manevi zarara uğradım. Bütün bu kayıplarıma rağmen sim kartımın yenilenmesini talep ettim. 12,5 lira karşılığında yeni sim kartımın çıkarılabileceği söylendi. Benden numaramı ve nüfus cüzdanımı istediler. Sonra bilgilerime ulaşamadıklarını sim kartı veremeyeceklerini söylediler. 2002 yılından beri aynı numarayı kullanan bir abone olduğu söylediğimde, görevli “aboneliğiniz eski ise bilgileriniz güncellenmemiştir” dedi. Nüfus cüzdanımın fotokopisini çekip altına da “Abonelik bilgilerimin güncellenmesini istiyorum” yazısı yazarak ve altına imzam ile birlikte 26 Mayıs 2012 günü öğle vakitlerinde Turkcell’in Genel müdürlüğüne faks çektik. Görevli fakstan sonra bilgilerimin güncelleneceğini bir gün sonra Pazar günü yedek sim kartımı alabileceğimi söyledi. Sabırla Pazar gününün geçmesini bekledim. Cumartesi TİM’den geldikten sonra Turkcel Müşteri hizmetlerine TİM’deki sim kartı kesme ve telefon numaralarımı kaybetmekle ilgili şikayette bulundum.
 Basın çalışanı olduğum için aboneliğimin acil güncellenmesi gerektiğini belirten bir mail attım. Neyse Pazartesi günü oldu, yeni sim kartımı alırım diye tekrar Güneşli’deki TİM’e gittim. Yeni sim kartımı istedim. Görevli, bu defa “numara size ait gözükmüyor onun için yeni sim kart veremem” dedi. Bende daha önce işlemi yapan bayanı göstererek “Cumartesi günü burdan faks çektik nasıl olurda hala abonelik bilgilerim  güncellenmez ve nasıl olurda 9 yıllık hattım başkasının üzerine gözükebilir” diye sordum. Kızgınlıkla TİM’den çıkarak geldim. İş yerinden bu defa telefonla Turkcel Müşteri Hizmetlerini arayak durumu anlattım. Aciliyetini belirttim. Görevli, “şikayetiniz ulaşmış inceleniyor” dedi. Bende basın mensubu olduğumu telefonsuz iş yapamadığımı acilen çözülmesi gerektiğini söyledim. “Tamam” dedi.
Salı günü oldu, bu defa problem çözülmüştür artık diyerek Fatih’te bir TİM’e gittim. Orada çalışan görevli baktı: “Bilgileriniz anne baba  adı, doğum yeri tarihi her şey tutuyor. Bu hat sizden başkasının olamaz ama sistem izin vermiyor” diyerek yeni sim kartı veremeyeceğini söyledi. 
Turkcell'den, 5 günden beri “abone bilgilerimin güncellenmesini istiyorum” dilekçeme, ardından iki defa müşteri temsilcisi ile görüştükten sonra bir yöneticisine yeni sim kartımı alamadığımı bildirdim. Her geçen gün mağduriyetimin artmasına rağmen hala yedek sim kartımı (hattımı) alamadım. Daha düne kadar üzerine kayıtlı telefon numarasını hat sahibine sormadan yasa dışı olarak dolandırıcıların üzerine veren Turkcell, 9-10 yıllık kayıtlı abonesi olan bana hattımı vermiyor. Kendisine Turkcell’in PR’ını yapan şirket aracılığı ile ulaştığım Müşteri Bireysel Müşteri Deneyimi Yöneticisi Hamdi Yazır bey, durumu basit görerek, “10 liralık sim kart ücretini müşteri memnuniyeti adına hattıma TL bakiye olarak iade edilebileceğini” bildirdi. Benim amacım 10 lirayı geri almak değil. Turkcell yöneticilerine soruyorum: “Milyarlarca dolarlık yatırımlardan teknolojilerden bahsediyorsunuz. Siz ilk önce abonelerinizin bilgilerini düzeltin. Haberlerden öğrendiğimiz kadarıyla abonelerine sormadan 10 yıllık numaralarını yasa dışı olarak kullanan dolandırıcılara verebilirken, onlara bu kadar araştırma yapılmazken, benim bilgileri tutan ve 9-10 yıl kullandığım hattım bunca müşteri temsilcisi ve yöneticileri aradığım halde neden verilmiyor. Ben hattımı kullanamadığım için işten atılma durumuna geldim. 5 gündür süren ve hala çözülemeyen problem yüzünden uğradığım maddi ve manevi zararı kim karşılayacak? Gereğinin yapılmasını tarafıma bilgi verilmesini istiyorum.
 
İş telefonu: 0(212) 655 88 59 dahili 415
ÜMİT KIZILTEKE /İSTANBUL
Okunma Sayısı: 2284
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı