2018’in son üç ayında Türkiye ekonomisinin daralmasında vatandaşın tüketiminin % 9 gerilemesinin de etkisi oldu. 2019’un başında da tüketicinin psikolojisindeki bozulma hâlâ kendini hissettiriyor.
Türkiye’de ekonomik durgunluğa işaret eden 2018 yılının son üç ayına ilişkin milli gelir rakamları, tüketicilerin tedirgin olduğunu gösterirken, tüketim psikolojisinde iyileşmenin henüz gerçekleşmediği gözlemleniyor.
DW Türkçe’de yer alan haberde, Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) rakamlarına göre 2018 yılının son üç ayında Türkiye ekonomisi yüzde 3 daralırken vatandaşın tüketimi yüzde 9 düşüş kaydetti.
Yılın son üç ayında hükümet iç talebi canlandırmak için birçok vergi indirimini hayata geçirdi.
Ancak rakamlar tüketicilerin bu indirimlere rağmen tüketimden kaçındığını gösterdi.
Verilere göre 2018’in son üç ayında buzdolabı, televizyon gibi ürünleri kapsayan dayanıklı malların tüketimi bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 36 geriledi.
Böylelikle bu grupta endeks tarihinin rekor düşüşü kaydedildi. Dayanıklı mal grubunun yanında giyim gibi yarı dayanıklı malları içeren grupta da gerileme görüldü. Buna göre bu grupta yüzde 15,2’lik düşüş izlendi.