Facebook'un CEO'su Mark Zuckerberg, Apple ürünleri için belirlenen yüksek fiyatların 'tüketicilerin çıkarlarıyla uyuşmadığını' ifade etti. Zuckerberg, paralı hizmet sunan Apple'ın ürün fiyatlarını aşağı çekmesi gerektiğini savundu.
iCloud saldırısının ardından güvenlik alanında, yeni iPhone modellerinin de fiyatları konusunda eleştiri alan Apple, en son olarak Facebook CEO'su Mark Zuckerberg'in hedefi oldu. Zuckerberg, Time dergisine verdiği röportajda, Apple'ın reklam ve ürün stratejisini eleştirdi.
Time'ın 15 Aralık tarihli sayısı için görüşlerini aktaran Zuckerberg, 'son zamanlarda giderek daha fazla insanın tüketicilere fayda sunmayan reklam modelleri benimsemesine sinirlendiğini' belirtti. Zuckerberg, 'tüketicilerin Apple hizmetlerine para ödedikleri için ürün fiyatlarını dengeledikleri düşüncesinin saçma olduğunu, eğer hizmetlere para ödeniyorsa ürünlerin de o kadar ucuzlaması gerektiğini' ifade etti.
Zuckerberg'in sözleri, Apple CEO'su Tim Cook'un iCloud skandalı yaşandıktan sonra yaptığı açıklamaya bir cevap olarak yorumlandı. Cook, gizlilik ve güvenlik eleştirilerinin ardından bedava çevrimiçi hizmetleri eleştirmiş ve kaliteli hizmetler satarak başarılı olduklarını ifade etmişti. Cook, rakip firmaları eleştiren açıklamasında, 'şirketlerin bedava hizmetler sunarak tüketicileri ürüne çevirdiğini, böylece onlara reklam sattıklarını' savunmuştu.
Cook ayrıca, tüketicilerin iCloud veya iPhone'daki bilgilerini paraya çevirmediklerini ve reklam stratejisi geliştirmek için müşteri e-postaları ve diğer bilgilerin okunmadığını' belirtmişti. Cook'un açıklaması, doğrudan isim belirtmese de Facebook ve Google gibi firmalara bir cevap olarak kabul edilmişti.
Facebook'un rakibi de reklama karşı
Facebook'un rakibi sayılan ve kısa sürede üye sayısı 5 milyonu aşan Ello, reklam karşıtı stratejiyle kullanıcı toplamayı hedefliyor. Analistler ise Facebook karşıtı sosyal ağın nihayetinde kullanıcıları bir ürüne ödeme yapmaya mecbur kılarak para kazanma yoluna gideceğini savunuyor. Ello, Facebook'un aksine müşteri bilgileri toplanmadığını ve Büyük Veri'nin reklam amaçlı kullanılamayacağını belirtiyor.
Zuckerberg, Time röportajında stratejilerini, "Dünyadaki tüm insanlara internet erişimi sağlamayı amaçlıyoruz. Bunu insanlara ücret verecekleri bir hizmet sunarak yapamazsınız" diyerek özetledi.
Apple, Zuckerberg'in yorumlarına açıklama yapmadı.