"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Sportif turuncu kedi

14 Mart 2016, Pazartesi
Dünyaya İzmit fabrikasından ihraç edilen Hyundai’nin B sınıfındaki başarılı temsilcisi i20'nin sportif kardeşi Coupe versiyonu görünüm ve kullanım açısından adeta sportif bir turuncu kedi...

Dünyaya İzmit fabrikasından ihraç edilen Hyundai’nin B sınıfındaki başarılı temsilcisi i20'nin sportif bir kardeşi var.  Tek kapı versiyonuyla sportif havalara yelken açan i20, daha dinamik bir görünüme sahip. Kısacası bu haftaki test misafirimiz, 1.4 litrelik benzinli motor ve manuel şanzımana sahip Hyundai i20 Coupe. Bu arada, aracın otomatik şanzıman seçeneğine de mevcut. 

DIŞTAN BAKINCA

Hatchback kardeşiyle aynı özellikleri taşıyan i20 coupe tasarım anlamında bazı detaylarla kendini ortaya koyuyor. Türkiye’de üretilen ilk yerli coupe olma vasfına sahip, sportif yönünü ön plana çıkartan ve bunda başarılı olan araç, turuncu rengiyle de özelliğine dikkat çekiyor. B ve C sütunlarındaki değişim i20'nin orijinal görünümünden ayrıştırıyor. Hyundai’nin karakteristik altıgen ızgarası farklı bir bakış açısıyla yeniden göz önüne getirilmiş. 5 kapılıda bulunan havalandırma kanalları petek döşeme yerine, paralel çizgilerle ifade edilmiş. Hyundai, tasarım felsefesini değiştirdiğinden bu yana, yeni nesil araçlarında birbirine benzeyen ögelerin sayısını arttırdı. Bu açıdan bakınca, ön görünüm i20’deki söz konusu felsefeye uygun tasarlanmış. Otomobili şık gösteren led destekli farlarla birlikte, iri panjur ve sis farları da Coupe'un sert görüntüsüne katkıda bulunuyor. Yandan bakınca tek kapı şıklığıyla birlikte arka kısma ulaşıyoruz. Burada, standart olarak sunulan spoyler, LED stoplar ve küçük dokunuşlarla farklılaştırılmış arka tampon tasarımındaki dinamik yapı dikkat çekiyor. Bagaj hacmi 336 litre olan i20 Coupe, 4035 mm uzunluk, 1734 mm genişlik ve 1474 mm ile yüksek değerlere sahip. 

İÇE BAKIŞ

İç mekana adım atınca i20’nin baştan ayağa değişime uğradığını fark etmemek mümkün değil. 2 farklı rengin kullanıldığı iç mekânda revize edilen gösterge ekranı ilk anda göze çarpıyor. Ama en belirgin ayrıntı araca ruhunu veren iç mekân rengi oluyor. Yan havalandırma kanalları, müzik sistemi ve vites kolunun yer aldığı bölümlerin turuncu renkle kombine edilmesi söz konusu ruhu yansıtıyor. Bunun yanında renk yan destekleri oldukça başarılı olarak sportif koltuklarda da kullanılmış. 

Vites önüne ve arkasına konulmuş bulunan küçük eşya gözleri coupe bir araç için yeterli. Müzik sistemi ve klima kumandaları ergonomik, kullanımı kolay. Müzik sistemine direksiyon üzerinden de kumanda edilebiliyor. Coupe bir araçta arka bölümde oturacaklar için sıkıntı olabilir, ancak Hyundai bunu önlemek için yeterli diyebileceğimiz bir alanı oluşturmuş. 

MOTOR VE PERFORMANS

Genç ve dünyaca meşhur Hyundai i20’nin kaputunun altında 1.4 litrelik MPI adı verilen benzinli ünite manuel seçeneği taşıyor. 6000d/d’dan itibaren 100 HP güç üreten model, 3500d/d’da 135 Nm’lik tork değerine sahip. 0’dan 100 kilometre hıza 11.6 saniyede çıkan modelin maksimum hızı ise 184 km/s olarak not edilmiş. Fabrika değerlerine göre, 100 kilometrede ortalama 5.5 lt. yakıt tüketimi olan modelin, şehiriçi ve şehirdışı beraber olarak, test sürüşümüzde 6.8 lt/100 km değerini not ettik. Biraz sert süspansiyon sistemine sahip araç, başarılı bir sürüş dinamiği yakalanmasına katkı sağlıyor. Hele yüksek devirlere çıktığınızda sürüş keyfinde de şahikaya doğru yol alıyorsunuz. Ayağınızı gazdan çekesiniz gelmiyor. Dikkat! 

Aracın yalıtım konusunda da başarılı olduğunu belirtmek gerek. Bu arada açılır   cam tavanlı bir i20 Coupe için fark ödemeniz gerekiyor, bilginiz olsun.

NETİCE

Dünya çapında başarılı bir grafik çizen i20'nin Coupe versiyonu, gerek kullanımı gerekse görünümü ile dikkat çeken bir otomobil. Türkiye'de üretilen ilk Coupe olması açısından da artı bir puan olarak hanemize yazılmalı.

Hazırlayan: Recep BOZDAĞ

Okunma Sayısı: 4742
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı