Tüketicilere gönderilen toplu mesajlarda herhangi bir firmanın adı, markası, sloganı ya da bir kişinin adı SMS başlığı olarak kullanılamayacak.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun (BTK), Elektroni̇k Haberleşme Sektörüne İli̇şki̇n Yetki̇lendi̇rme Yönetmeli̇ği̇nde Deği̇şi̇kli̇k Yapılmasına Dai̇r Yönetmeli̇ği, Resmi Gazete'te yayımlanarak, yürürlüğe girdi.
Buna göre, elektronik haberleşme sektöründe faaliyet göstermek üzere yetkilendirilecek firmalarda belirli bir sermaye gücü aranacak. Böylece, şirketlerin abonelerini mağdur ederek, piyasadan çekilmeleri ya da maddi güçsüzlük gerekçesiyle devlet kurumlarına karşı sorumluluklarını yerine getirmemelerinin önüne geçilecek.
Yetkilendirilen şirketler, olası tüketici mağduriyetlerini önlemek ve tüketicilerin sorunlarını aktarabilmelerine olanak sağlamak amacıyla ücretsiz çağrı merkezleri kuracak. Hizmet şartlarını yerine getirmeyen şirketlerin yetkileri iptal edilecek. Kurallara uygun çalışan şirketler desteklenecek.
SMS'lerin sonuna kod eklenecek
Yönetmelikle arayan numara bilgisine ilişkin de düzenleme yapıldı. SMS'ler konusunda tüketicilerin duyduğu rahatsızlıkları azaltmaya yönelik bu düzenlemeye göre, herhangi bir firmanın markası, adı veya sloganı ya da kişi adları SMS başlığı olarak kullanılamayacak.
"Sigorta", "Banka", "Kargo" gibi başlıklara sahip, ama kim tarafından yazıldığı anlaşılmayan ya da dolandırıcılık maksatlı SMS'ler gönderilemeyecek. Gönderenin numarası yerine bir isim, marka ya da unvan bulunan bu tür SMS'lerin sonuna, mesajı gönderenin hangi şirket olduğunun kolaylıkla anlaşılmasını sağlayacak bir kod eklenecek. Bu kod sayesinde, tüketicinin şikayette bulunması halinde mesajın kim tarafından gönderildiği anlaşılabilecek.
Her firma kendi ismi, unvanı ve markasıyla, her kişi de sadece kendi adıyla mesaj atabilecek.
Bugünden geçerli olmak üzere yürürlüğe giren yönetmelikle, işletmecilere sistemlerini istenen koşullarla uyumlu hale getirmeleri için 6 ay süre tanındı.
AA