Et ve süt, petrol gibi stratejik ürün oldu |
Namik Kemal Üniversitesi (NKÜ) Ziraat Fakültesi Zootekni Bölüm Başkanı Prof. Dr. Muhittin Özder, ‘’Et ve süt, tıpkı petrol ve uranyum gibi stratejik ürün oldu’’ dedi. Türkiye’de şu anda yeni doğmuş 3 günlük bir buzağının fiyatının 1400 lira olduğunu öne süren Özder, Amerika Birleşik Devletleri’nde ise aynı buzağının 50 dolar (yaklaşık 70 lira) ile 125 dolar (yaklaşık 175 lira) arasında alınabildiğini belirtti. Bu farkın çok fazla olduğunu bildiren Özder, besicinin bu farkın üzerine, besi materyalini de pahalıya alarak fazla para kazanamadığını ifade etti. Özder, şunları kaydetti: ‘’Proteini en fazla ve en ucuz hayvansal gıdalardan sağlıyoruz. Toplumların zeka gelişiminin iyi ve daha sağlıklı olması için mutlaka hayvansal gıda tüketimi yüksek olması lazım. Et ve süt, tıpkı petrol ve uranyum gibi stratejik üründür. Çünkü, insanlar artık beyinleriyle savaşıyorlar. Türkiye’de kişi başı günde 26 gram hayvansal gıda tüketilirken, Avrupa’da 65 grama çıkıyor. ABD’de ise 74 gram civarında. Çin’de 50 yıl öncesine kadar pirinç ve bitkisel ürün tüketen, kırmızı et ve sütü en az tüketen toplumdu ancak 10 yıl içinde kişi başı 7 litre olan süt tüketimini, 25 litreye çıkardılar.’’ |
27.10.2010 |