Gençler için gözde olacak ‘küçük’ |
Hyundai’nİn i30 ve i10’dan sonraki üçüncü “i” serisi otomobili olan i20, İzmit Fabrikası’nın 2010 Mayıs ayında üretim bantlarına alındı. Türkiye ekonomisine büyük bir katkı sağlayacak olan i20’nin beş kapılı versiyonu Türkiye’de üretilecek ve hem iç pazar hem de Avrupa pazarlarına ihraç ediliyor. Hatta i20 Troy, üretime başlamadan önce sipariş dahi almıştı. Hyundai’nin B sınıfına yeni bir rekabet getiren modeli i20, “i” serisinin diğer modellerine haliylen benziyor. Daha önceki model olan Getz’den daha modern ve sportif bir tasarıma sahip olan i20’nin far ve stop lambalarının genişliği gözünüzden kaçmıyor. Getz’e göre daha uzun, alçak ve geniş olan i20, Avrupalı tasarımı ile rakiplerinin gözünü korkutabilir. i20’nin çok farklı canlı renklerde piyasaya sunulması seçilme şansını arttırıyor. Zaten bizim de test aracımız fıstık yeşili renge sahipti ve bütün gözler bize doğru döndü. Dış tasarımda dinamik ve sportif bir yapı var. Yuvarlak hatlı geçişler ve en önden arkaya kadar sportif çizgiler devam ediyor. Bence özellikle 20-35 yaş grubu arasını cezbedecektir. Araç, 3940 mm uzunluğunda, 1710 mm genişliğinde, 1490 mm yüksekliğinde ve 2525 mm’lik dingil mesafesine sahip. 295 lt’lik bagaj hacmi bu sınıfın en genişi. Bunun yanında kapılarıda geniş ve araca inip binmek oldukça rahat.
İÇ MEKÂN FERAH, KOLTUKLAR YUMUŞAK Araca binmek rahat olduğu gibi, aracın içi de kendinizi ferah hissettirecek şekilde dizayn edilmiş. Diğer bir ifadeyle, aracın içinde ben küçük bir otomobil içindeyim diyemiyorsunuz. Ön konsolda kullanılan malzeme kalitesi orta düzeyde ve şık duruyor. Müzik sisteminin çevresindeki metalik kaplama şık duruyor. Koltuklar yumuşak ve konforlu. Yol bilgisayarının, silecek ya da sinyal kolunun üzerinden kumanda edilemiyor olması güvenlik noktasından sakıncalı biraz. Gösterge aydınlatmaları mavisi göze oldukça hoş gözüküyor. Klimanın performansını beğendim, ama özellikle yokuşlarda motorun performansını biraz etkilemiyor değil. Direksiyon simidi takıntımı açığa çıkarmayan güzel bir tasarım yapılmış. Simit üzerindeki düğmelerinin kullanımı kesinlikle zorlamıyor. USB girişi artık olmazsa olmazlardan. Bu da yapacağınız bir takım işleri kolaylaştırıyor haliyle.
PERFORMANSI KENDİNDEN BÜYÜK VE SÜRÜŞÜ ZEVKLİ
TEST sürüşünü ortalama 6.4 lt ile tamamlayan, i20 1.2 motor, kendi kategorisinde biraz daha düşük bir tüketime sahip. Tüketim az olmasına rağmen, 1.2’lik motordan beklenmeyen bir performans gösterdi. i20, 78 HP’lik ve 1248 cc hacminde benzinli motora sahip. Bu benzinli motor, 4000 d/d’de 119 Nm maksimum torka sahip. Hyundai i20, bu motorla ve standart olarak sunulan 5 ileri manuel şanzımanla 165 km/s maksimum hıza ulaşırken, 0-100 km/s hızlanmasını 12,9 saniyede gerçekleştiriyor. Test sırasında 160 km/saat hızda performansını özellikle güvenli gidişini görmek dikkat çekiciydi doğrusu. Neredeyse hiçbir sarsılma hissetmiyorsunuz. Süspansiyon sistemi orta sertlikte. i20’nin motorunun CO2 salınımıysa kilometre başına sadece 124 gram.
NETİCE OLARAK Avrupalı tüketici için, Hyundai tarafından tasarlanan B-Segmenti’ndeki yeni model i20, Mayıs 2010’da Türkiye’de satışa sunulduktan sonra, İzmit fabrikasında yerli üretim müjdesiyle bir Türkiye gündemine düşmüştü. Segmentinin en iddialı otomobillerinden biri olan Hyundai i20, bütün Avrupa ülkelerine Türkiye’den ihraç ediliyor. i20 Troy’un burada, Türk işçisinin kaliteliği işçiliği ile üretilip bütün Avrupa’ya ihraç edilmesi hakikaten güzel bir duygu. Test sürüşüm neticesinde, baştan çıkarıcı renklerini de göz önüne alarak, sınıfında tercih edilebilecek bir araç.
RECEP BOZDAĞ |
06.09.2010 |