Bilgisayar ve internet kullanımı yaygınlaşıyor |
TÜRKİYE'DE hanelerin yüzde 41,6’sının internete erişim imkânına sahip bulunduğu, yüzde 26,3’ünün ise kullanıma gerek duymadığı belirlendi. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) ‘’2010 Yılı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması Sonuçlarını’’ açıkladı. Bu yılın Nisan ayı içerisinde gerçekleştirilen araştırmaya göre, hanelerin yüzde 41,6’sı internet erişim imkânına sahip bulunuyor. Bu oran geçen yılın aynı döneminde yüzde 30 düzeyinde idi. İnternete erişim imkanı olmayan hanelerin yüzde 26,3’ünün internet kullanımına gerek duymadıklarının belirlendiği araştırmada, Türkiye’de en yaygın internet bağlantı türünün yüzde 73,3 ile ADSL olduğu görüldü. Araştırma sonuçlarına göre 16-74 yaş grubundaki bireylerde bilgisayar ve internet kullanım oranları sırasıyla erkeklerde yüzde 53,4 ve yüzde 51,8, kadınlarda yüzde 33,2 ve yüzde 31,7 olarak belirlendi. Araştırmaya göre, bilgisayar kullanılan yerler yüzde 70 ile ev, yüzde 31,3 ile işyeri, yüzde 17,5 ile internet kafe, internet kullanılan yerler ise yüzde 62,8 ile ev, yüzde 31,6 ile işyeri, yüzde 20 ile internet kafe olarak sıralandı. Bilgisayar ve internet kullanım oranlarının en yüksek olduğu yaş grubu 16-24 yaş grubu olarak belirlendi. Eğitim durumuna göre en yüksek bilgisayar ve internet kullanım oranının yüksekokul, fakülte ve üstü mezunlarda görüldüğü kaydedildi. Son 3 ay içerisinde internet kullanan bireylerin yüzde 72,8’i e-posta göndermek-almak, yüzde 64,2’si sohbet odalarına, haber gruplarına veya çevrimiçi tartışma forumlarına mesaj göndermek, anlık ileti göndermek, yüzde 58,8’i haber, gazete ya da dergi okumak, haber indirmek, yüzde 55,7’si mal ve hizmetler hakkında bilgi aramak, yüzde 51,2’si oyun, müzik, film görüntü indirmek ya da oynatmak için interneti kullandı. Araştırmaya göre, internet kullanan bireylerin kişisel kullanım amacıyla internet üzerinden mal veya hizmet siparişi verme ya da satın alma oranı yüzde 15 oldu. Son 12 ayda (Nisan 2009-Mart 2010) internet üzerinden mal veya hizmet siparişi veren ya da satın alan bireyler yüzde 24,3 oranı ile en fazla giyim ve spor malzemeleri satın aldılar. Bunu yüzde 23,8 ile elektronik araçlar, yüzde 19,3 ile ev eşyası, yüzde 15,2 ile seyahat bileti alma, araç kiralama, yüzde 13,3 ile gıda maddeleri ile günlük ihtiyaçlar izledi. Son iki ay içinde kişisel amaçla internet kullanan bireylerin yüzde 46,8’i güvenlik sorunu ile karşılaştı. |
19.08.2010 |