31 Mayıs 2010 ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET VE ŞÛRÂDIR İletişim Künye Abonelik Reklam Bugünkü YeniAsya!

Eski tarihli sayılar

Günün Karikatürü
Gün Gün Tarih
Dergilerimiz

Bir adım önde Megane HB 1.5

DÜŞÜK yakıt tüketimiyle sınıfında dikkat çeken 105 HP’lik Renault Megane HB 1.5 dCi, geniş iç mekân, malzeme kalitesi, yol tutuşu ve zengin donanımı ile rakiplerinin bir adım önünde… Diğer bir ifadeyle, tahmin ettiğimden çok daha iyi bir performansa sahip.

Üçüncü jenerasyon Renault Megane daha teknolojik ve üst düzey donanımlarıyla, kullanıcısına konfor, performans ve ekonomiyi bir arada sunuyor. 90’lı yılların ortasından bu yana Renault markasının başarı ile temsil eden Megane, 2002 yılında tamamen yenilenmiş ve 2005 yılında da makyajlanmıştı. Megane, 2009 yılında ise üçüncü nesliyle karşımıza çıktı. Megane modeli, Renault markasının C sınıfında temsil ediyor.

Yeni Megane selefinin köşeli tasarımından çok daha farklı bir görünüme sahip ve yeni tasarımda oval hatlar kendisini fazlası ile hissettiriyor. Küçük hava girişli ön radyatör bölümü ve çamurluklara kadar uzatılan farlarda markanın son tasarım trendleri fazlası ile hissediliyor. Yine oval hatların ağırlıkta olduğu arka bölümde ilk dikkat çeken detay ise, aracın stopları ön farın ters görüntüsünü çağrıştırması oluyor. Yeni Megane rakipleri gibi iddialı olmak yerine çekici ve sade bir görünüme sahip. Megane, sınıf ortalaması olan 4295 mm’lik uzunluğa sahip. 1810 mm’lik genişliğiyse ilgi çekici bir değer.

PERFORMANS VE SÜRÜŞ

YENİ Megane Türkiye’de 1.6 litre110 hp benzinli ve 1.5 litre dizel motorlarla satılıyor. Test otomobilimizde görev yapan 1.5 litrelik motor 4000d/d’de 105hp güç, 2000d/d’deyse 240Nm tork üretiyor. Alt devirlerden itibaren torkunu sunan motorun hızlanma değerleri başarılı. Torkun alt devirlerde veriliyor olması otomobilde sıkça vites değiştirmeden kullanılabilmesini sağlıyor. Ancak birinci ve ikinci vites oranlarının farklılığının fazla olması sebebiyle özellikle şehir içinde sıkça ikinci viteste otomobil ağır kalıyor. Diğer vites aralıklarındaysa böyle bir sorun yaşanmıyor. Yakıt tüketimi ekonomik. Fabrika verilerine göre 100 km’de şehiriçinde 5,5 lt. şehirdışında 4lt. ve karma 4,5 lt. motorin tüketen Megane HB, şehiriçindeki testimiz süresince karmada 6.0 lt'ye yakın bir tüketime sahip oldu. Megane'nla uzun yolda bu değeri fabrika ayarlarına rahatlıkla çekebileceğimizi gösterdi. Otomobilin süspansiyonu orta sertlikte ayarlanmış. Darbe emiş performansı fena değil. Yol tutuş konusunda da bir problem etirmeyen Megane, ESP sayesinde sürücüsüne güven veriyor.

İÇ MEKÂN FERAHLIĞI

ARACIN iç mekânında sadelik hakim ama kendini fazlasıyla hissettiren yenilik mevcut. İç mekânda kullanılan malzemelerin kalitesi yüksek. Sıkça kullanmadığınız bölgelerde bile malzeme kalitesinden vazgeçilmemiş. Ancak bu kadar iç mekâna özenilirken vites topuzunun eskisi gibi kalması garip kaçmış kullanılan yumuşak plastik ve deri malzemeler kaliteyi arttırırken, orta konsol üzerine konumlandırılan bilgilendirme ekranı dikkat çekiyor. Hız, yakıt ve sıcaklık göstergeleri dijital, devir göstergesi ise analog… Yabancı olmadığımız kart anahtar sistemi ve start/stop düğmesi, bir önceki nesilden. Hız sabitleme veya sınırlama düğmesi ise vites kolunun yanına konumlandırılmış. Yeni Megane için özel olarak geliştirilen ses sistemi dinleme zevki veriyor. Sesi dijital olarak işleyerek sekiz hoparlörden 3 boyutlu yüksek kaliteli olarak algılanmasını sağlıyor ve aynı zamanda Bluetooth sistemiyle uyumlu… Belirli bir ücret farkıyla opsiyonel olarak sunulan açılabilir panoramik cam tavan, iç mekanın daha da ferah olmasını sağlıyor. Megane HB’in 405 litrelik bagaj hacmi sınıf değerlerini en iyisi ve arka koltukların yatırılması ile 1160 litreye kadar genişletilebiliyor.

GÜVENLİK

Her zaman güvenliği ön planda tutan ve 11 ayrı modeli ile Euro N-Cap çarpışma testlerinde 5 yıldız alan tek marka olan Renault, Yeni Megane HB’de de bu konuda oldukça başarılı. Zorlu şartlarda otomobilin hakimiyeti, özellikle kaygan zeminlerde maksimum faaliyet için virajda savrulma kontrolü CSV ile birleştirilen yörünge kontrolü ESP ile optimum seviyeye ulaştırılmış. Ayrıca yolcuların korunması, takviyeli kasa yapısı ve yeni darbe sensörleri sayesinde daha hızlı açılan ve yolcunun vücuduna daha iyi adapte olan yeni nesil çift hazneli hava yastıklarıyla sağlanıyor. Test aracımızın fren sistemi çok iyiydi. Duruş mesafesi güven verdi.

SES SİSTEMİ DİNLEME ZEVKİ VERİYOR

Yeni Megane için özel olarak geliştirilen ses sistemi dinleme zevki veriyor. Sesi dijital olarak işleyerek sekiz hoparlörden 3 boyutlu yüksek kaliteli olarak algılanmasını sağlıyor ve aynı zamanda Bluetooth sistemiyle uyumlu…

RECEP BOZDAĞ [email protected]

31.05.2010

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri


Son Dakika Haberleri

Başlıklar

  Bir adım önde Megane HB 1.5

  Hyundai Genesis, segmentinin en güvenlisi

  Yeni Kia Sorento satışta

  Fiat’tan yeni şehirli konsepti

  Geely’den servis kampanyası

  Chrysler Jeep’ten Yaz Bakım Günleri’

  Peugeot 200 yaşında

Dergilerimize abone olmak için tıklayın.
Hava Durumu
Yeni Asya Gazetesi, Yeni Asya Medya Grubu Yayın Organıdır.