C'EED, YOLDA AKICI VE ÇEVİK |
Kompakt sınıfta Cee'd ile adını Avrupa'da iyiden iyiye duyurmaya başlayan Kia Cee'd 1.6, dizel otomatik versiyonuyla bu haftaki test sürüşümüzün misafiri oldu. Slovakya’da bulunan ve Kia’nın Avrupa’da kurmuş olduğu ilk üretim tesisinde üretilen Cee’d, tasarımıyla Avrupalı olsa da kalite ve teknik özelliklerine bakıldığında hâlâ bir Koreli. Önden bakıldığında sert, ama bir o kadar akıcı hatlara sahip. Arka tasarım ise biraz daha sade ve monoton bir çizgiye sahip. Lamba grubu ve tamponlar aracın geneliyle tam bir uyum içinde ve bütünsellik açısından gayet iyi. 4260 mm uzunluğa sahip olan Cee’d, 2650 mm dingil açıklığı ile rakiplerinden aşağı kalmıyor. 70 derece açılabilen kapıları sayesinde araca iniş binişler son derece kolay. Görünümü son derece kompakt olmasına rağmen hem sürücü ve yanındaki, hem de arkadaki yolcular için yeterli bir iç hacim sunan Cee'd, hemen her hatchback'de olduğu üzre, tasarımın getirdiği bazı dezavantajları üzerinde taşıyor. Aracın kabin içi de dışı gibi modern bir tasarıma sahip. İçeride kullanılan çift renk ferahlığı arttırıyor ve aynı zamanda dinamik bir görüntü ortaya koyuyor. Benim gibi, direksiyon simidi takıntısı olan biri için biraz sıradan bir tasarıma sahip ama ele oturuşu ve üzerindeki kumanda düğmelerin kullanımında sorun yok. Orta konsoldaki öğeler de oldukça yerli yerinde bulunurken, sürücünün kullanımına kolaylık sağlıyor. Bu arada yeni model hemen her araçta, modern elektronik aletler için USB ve AUX iPod®* girişi de Cee’d’in orta konsolunun altında, kullanılmayı bekliyor. Kısacası, makyajlanan Kia cee’d, artık daha albenili ve sportif bir otomobil kıvamında. Çok güçlü bir gövde tasarımına imza atan cee'd, bunu Euro NCap’tan aldığı beş yıldız ile âleme ilân etmiş. İşte Koreli otomobillere Avrupa’daki bakış açısını değiştiren de bu olmuştu zaten.
Kia Cee'd, ‘ben de varım’ diyor
Ülkemizde 1.6 lt. CRDi 90HP ve 1.6 lt. CRDi 115 HP olmak üzere iki farklı motor seçeneği ile satışa sunan Cee’d, 3 ve 5 kapı olarak 2 farklı gövde tipine ve Motion adıyla 2 farklı donanım paketine sahip. Test sürüşünü yaptığımız, yeni cee’d 1.6 CRDi 115 HP otomatik vitesin concept donanım paketi 43 bin 010 TL’ye yükseliyor. Hasılı kelâm; kompakt hatcback sınıfındaki markalar savaşı şiddetini arttırıyor ve Koreli Avrupalı olan Kia Cee'd, ben de varım diyor.
TURBO DİZELİN PERFORMANSI BAŞARILI
1.6 lıtre hacminde 115 beygir gücündeki turbo dizel motora sahip otomobilin performansı gayet başarılı. Yolda akıcı ve çevik bir akışı var. Düşük yakıt tüketiminin yanı sıra konfor da isteyenler için, sadece 115 BG’lik versiyonla sunulan otomatik şanzıman seçeneği kullanıcıyı memnun edecektir. Gerçi, zaman zaman isteklere anlık gecikmelerle cevap verse de otomatik şanzımanın çalışma karakteri sürüş keyfini gölgelemiyor. Maksimum 180 km/s sür'ate ulaşan cee'd, fabrika verilerine göre 100 km.de şehir içi 7.0, şehir dışı 4.7 lt. ve karma 5.6 lt. yakıt tüketiyor. Karma değerin, düz vitesli 90 BG’lik kardeşinde 4.3 lt. olduğu düşünülürse biraz yüksek gibi. Ama konfor ve şehir içinde rahat kullanım tercih edenler bu kadarcık farka katlanacaktır sanırım. Cool, Motion ve Concept olmak üzere 3 ayrı donanım paketi ile sunulan yeni ceed’in yol tutuşu ve direksiyon tepkileri de oldukça başarılı. Concept paketinde standart olarak sunulan; ESP’ye ek olarak VSM yani “Araç Denge Yönetim Sistemi”, HAC “Yokuşta Güvenli Kalkış Sistemi” ve TCS olarak adlandırılan “Patinaj Engelleme Sistemi” gayet güvenli bir araç kullanımı sağlıyor. EBD ile desteklenmiş ABS fren sistemi de otomobilin güvenlik konusundaki en büyük artılardan birisi.
TEKNİK VERİLER
Motor ve Performans Silindir Hacmi: 1582 cc Silindir Sayısı: 4 Maksimum Güç: 115/4000 hp/dd Maksimum Tork: 255/1900-2750 Nm/dd Azami Hız: 180 km/s Şanzıman: 4 ileri otomatik Yakıt Türü: Dizel
Yakıt Tüketimi Şehir İçi: 7.0 lt/100km Şehir Dışı: 4.7 lt/100km Genel: 5.6 lt/100km
Boyutlar Uzunluk: 4260 mm Genişlik: 1790 mm Yükseklik: 1480 mm Dingil Mesafesi: 2650 mm
Kapasite Yakıt Tankı: 53 lt Bagaj: 340/1300 lt Koltuk Sayısı: 5 Boş Ağırlık: 1388 kg
RECEP BOZDAĞ [email protected] |
12.04.2010 |