İŞİ USTASINDAN ÖĞRENMEK DAHA ETKİLİ |
ış yerinde öğrenme süreçlerinde en etkili yöntemin usta-çırak ilişkisi ile öğrenme olduğu ifade edildi. Management Centre Türkiye ve GfK Türkiye işbirliği ile gerçekleştirilen ‘’İşyerinde Öğrenme Süreçleri’’ araştırması, şirketlerde çalışanların genel eğitimlerin dışında ağırlıklı olarak hangi öğrenme süreçlerinden geçtiklerini ortaya koydu. Araştırmada, en etkili öğrenme süreçlerinin hangileri olduğu ve bu süreçlerin oluşturduğu avantajlar ve dezavantajlar kaydedildi. Araştırmaya göre, görüşülen her üç kişiden ikisi, çalışanların genel eğitimlerin dışında, hem usta-çırak ilişkisi içinde, hem de işi kendi kendilerine yaparken öğrendiğini belirtti. Her iki katılımcıdan biri ise en etkili öğrenme sürecinin ‘’usta-çırak ilişkisi içinde’’ olduğunu ifade etti. Buna göre katılımcıların yüzde 52’si usta-çırak ilişkisi içinde çalışanların kendilerinden daha tecrübeli başka bir çalışanın desteği ile öğrenmenin etkili olduğunu belirtirken, yüzde 27’si ‘’meslekî gelişim eğitimleri’’ni, yüzde 14’ü de çalışanların işi kendi kendine yaparken öğrenmenin daha etkili olduğunu savundu. Katılımcılara usta-çırak ilişkisine dayalı öğrenme sürecinin ne gibi avantajları olduğu sorulduğunda, katılımcıların yüzde 71’i bunun ‘’birebir-etkin öğrenme sağlayacağını’’ bildirirken, yüzde 61’i öğrenme sürecini hızlandıracağı, yüzde 51’i birebir iletişimin motivasyonu olumlu etkileyeceğini, yüzde 42’si de öğrenirken hata yapma ihtimalini düşüreceği görüşünde bulundu. |
12.04.2010 |