Aa! Bu yeni FİAT DOBLO |
Son günlerde dönen bir reklâm var tv’lerde Fiat Doblo ile ilgili... Bilirsiniz reklâmlarda abartı olur. Ancak Fiat Doblo’nun bu reklamı konuyu anlatmada eksik bile kalmış. Bu cümleyi test sürüşü sırasında edindiğim izlenimlerden çıkartıyorum. Bir de normalde Doblo’nun 2.0 litre satışları normal satışların ancak yüzde 1 ya da yüzde 2’sini oluştururken, şu an satışların yüzde 10’unu oluşturuyor. Kısacası beklenilenden oldukça fazla talep almış. Test sürüşünü yaptığımız, Türkiye’ye özel lansman rengi olan Türk kahvesi renginde 2.0 litre turbo dizel ve 135 HP’lik maxi boy Doblo, gittiğimiz her yerde dikkatleri üzerine çekti. Arabalarından inip fiyatını soranlar, “Aa! Bak yeni Doblo” cümleleri eksik olmadı. Tofaş’ın Bursa’daki fabrikasında üretilen ve dünyanın birçok ülkesine ihraç edilen hafif ticarî araç segmentinin ödüllü temsilcisi Fiat Doblo’nun yeni nesli, hem Combi hem Cargo ve ayrıca binek otomobil ruhsatlı Panaroma karoser seçenekleriyle Türkiye’de satışa sunuldu. Geniş ailelerin Doblo’su olarak da lanse edilen yeni Fiat Doblo, hem ekonomik, hem güçlü ve aynı zamanda çevreci olmayı başarabilen biri benzinli olmak üzere yeni Fiat Doblo’nun motor yelpazesinde 1.4 litre 95 HP benzinli motor seçeneğinin yanı sıra 1.3 litre 90 HP, 1.6 litre 105 HP ve 2.0 litre 135 HP’lik 3 farklı Multijet motor, yeni Fiat Doblo’nun kalbini oluşturuyor. Yeni Fiat Doblo’yu Dynamic, Elegance ve Premio adı verilen 3 farklı ve zengin standart donanım paketiyle pazara sunuluyor.
TASARIM Yeni ve modern hatlara sahip tasarımıyla dikkat çekmeyi başaran Fiat Doblo’nun hem profilinde hem de arka bölümdeki değişikliklere ek olarak karakterini belirleyen yeni yüz tasarımıyla da fark meydana getiriyor. Gövdeyle bütünleşen tamponlar ve yeni tip büyük ızgara ile bombeli kaput tasarımı ile sofistike özellikleri harmanlanan yeni Fiat Doblo, belirgin tekerlek boşluk kemeri ve eğimli omuz kuşaklarıyla güçlü ve atak bir yapı sergiliyor. Bagaj kapağının temel çizgileri, kolay erişebilirliği ve oldukça geniş bagaj bölümünün boyutlarını vurgularken, dikine arka farlar ve geniş arka cam cam, yeni Fiat Doblo’nu zarif yönlerinden. “Sınıfının en iyisi” hedefiyle yollara çıkan yeni Fiat Doblo, üstünde yükseldiği yeni platformunun avantajlarını kullanıcılarına yansıtacak. 4740 mm’lik uzunluğa, 1880 mm’lik yüksekliğe ve 1832 mm’lik genişliğe sahip yeni Fiat Doblo, 3105 mm’lik aks mesafesiyle sınıfının en uzunu unvanına sahip. 790 litrelik bagaj hacmi sunan aracın ikinci koltuk sırası katlandığında ise yükleme alanı 3200 litreye kadar genişletilebiliyor. Kabin içinde çok sayıda eşya saklama haznesine sahip yeni Fiat Doblo’da iç mekânı ve araç içine geçişi kolaylaştıran sürgülü yan kapılarıyla da dikkat çekiyor.
START&STOP SİSTEMİ! Yeni Fiat Doblo’nun 1.4 litre benzinli ve 1.3 litre 90 HP’lik Multijet dizel motorlar, 5 ileri vitesli manuel şanzımanla kombine edilirken, 105 ve 135 HP’lik diğer turbo dizel motorlar ise standart olarak 6 ileri vitesli şanzımanla donatılmış. En kısa zamanda otomatikleştirilmiş manuel şanzıman sistemi Dualogic ile donatılmış bir başka turbo dizel motor seçeneği daha motor yelpazesine katılacak. Euro 4 ve Euro 5 normlarına uygun üretilen motorları otomobil rölantideyken motoru da durduran Start&Stop (Çalıştır&Durdur) mekanizmasına sahip. Bu teknoloji ile donatılan Doblo versiyonları şehir içinde % 15’e varan yakıt tasarrufu ve düşük karbondioksit salınımı değerleri sunabiliyor. Son olarak, Start&Stop sistemiyle birleştirilen Vites Değişim Göstergesi (GSI – Gear Shift Indicator) ise ne zaman vites değiştirileceğine dair öneride bulunan bir “yardımcı pilot” işlevi görüyor. Bu sistem sayesinde, yakıt tüketimi anlamında motordan daha verimli ekonomik çalışma performansı alınabiliyor. bulunmaktadır.
KONFOR VE SÜSPANSİYON Fiat Doblo’nun yeni nesli, bu sınıfta bir ilk olarak bi-link bağımsız arka süspansiyon sistemi ile donatıldı. Bu güne kadar sadece üst sınıf otomobillerde görülen bu sistem sayesinde araç her türlü yol yüzeyi ve yük şartında en üst seviyede yol tutuşu ve sınıfının standartlarının ilerisinde bir konforu sunuyor. Bu özelliklere ek olarak maksimum denge kontrolü için EBD’li ABS, yokuş kalkış yardımcısı Hill Holder ve ESP sistemlerine de yer veriliyor. Ayrıca yeni Fiat Doblo, kabin konforu ve sürücünün dikkatini yoldan ayırmayacak donanımlara sahip. Bunlar arasında arka koltuklar için ayrı üfleme kanallı otomatik klima, hız sabitleyici, görüntülü park sensörleri, MP3 çalarlı müzik sistemi, Blue&Me eller serbest (Hands-free) sistemi ve Türkiye’de bu sınıfta bir ilk olarak Türkiye haritalı “Blue&Me TomTom” entegre navigasyon (Yön bulma) sistemi var. Bununla birlikte iPod taşıyıcı ve kablo bağlantısı, bagajda 12V’lik priz gibi unsurlar var. Sonuç olarak, yeni Fiat Doblo hem şehir içinde, hem de şehir dışında tahminimin ötesinde bir performans sergiledi. Bunun yanında gittiğimiz her yerde gözleri üzerine çekti. Test sürüşünü yaptığımız “en büyük ölçülere” sahip Doblo’nun peşin satış fiyatı ise 36.400 TL’den başlayan fiyatlarla satışta bulunuyor.
RECEP BOZDAĞ [email protected] |
29.03.2010 |