Bankadan dosya masrafını ve sigorta parasını geri alacak |
Isparta Tüketici Sorunları Hakem Heyeti, bir bankadan aldığı 16 bin 500 TL’lik krediye karşılık dosya masrafı ve hayat sigortası adı altında toplam 447,50 TL kesildiği gerekçesiyle kendilerine başvuran Mustafa Özel’i haklı buldu ve bankanın kestiği paranın ödenmesi gerektiği yönünde karar verdi. Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvuran Mustafa Özel, 18 Aralık 2009’da yeni bir araç alımı için 16 bin 500 TL yılbaşı kredisi çektiğini, bankanın bu kredi için 200 TL’lik dosya masrafı ve 247,50 TL’lik hayat sigortası kesintisi yaptığını söyledi. Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne şikâyette bulunduğunu belirten Özel, ‘’Daha önce dosya masrafının geri iadesi yönünde bir karar çıkmış ve hatta Türkiye’ye emsal olmuş. Benden de hem dosya masrafı, hem de hayat sigortası için kesinti yapıldı. Banka, kesinti yapacağı miktar konusunda benimle bir müzakere yapmadı’’ diye konuştu. Özel, yapılan incelemenin ardından Tüketici Sorunları Hakem Heyetinin kendisi lehinde karar verdiğini söyledi. Bankanın 15 gün içinde kesinti yaptığı toplam 447 bin 50 TL’nin kendisine geri ödemesine karar verildiğini ifade eden Özel, ‘’Banka itiraz hakkını kullanmış, itiraz sonrası paranın ödenmesini bekleyeceğiz. Ödenmediği takdirde de yasal haklarımı kullanacağım’’ dedi. Bankaların, verdikleri krediye karşı aldıkları dosya masrafının yasal olmadığını ileri süren Mustafa Özel, diğer tüketicilerin de bu tür kesintilere karşı haklarını aramaları gerektiğini vurguladı. Sanayi ve Ticaret İl Müdürü Halil Kızılşimşek de, bu dosyanın ikinci örnek karar olduğunu bildirdi. İlk dosyada sadece bankadan alınan krediye karşın dosya masrafının bulunduğunu, bu olayda ise hem dosya masrafı hem de hayat sigortasının yer aldığını belirten Kızılşimşek, bankaların dosya masrafı ve hayat sigortası kesintisi yapabilmesi için müşterisi ile müzakere yapması ve buna yönelik sözleşme imzalaması gerektiğini ifade etti. |
25.03.2010 |