Honda Accord sınıf atlatıyor |
Dünya çapında satış yaptıklarını ifade eden otomobil markaları vardır. "Dünya çapında" demelerine rağmen “ben şu ülkenin izlerini taşıyorum”u saklayamazlar. Fakat bazıları var ki, o kategoriye girmez ve başka dünyaların otomobili olarak önümüze gelirler. İşte bu markalardan biri, Japon Honda. Zira Honda, Avrupaî tasarım ve tarzlarıyla tanınıyor. Kendine özgü ve dünya çapında tasarımlar sunuyor. İşte Accord’da bunlardan biri.
KALİTE ÜST SEVİYEDE Honda, Accord ile birlikte kendini aşmış desek yeridir. Audi A4, Mercedes C gibi premium orta sınıf modellerle kendini aynı derecede görmekten çekinmiyor. Gerçi bu Honda’nın iddiası. O dereceyi görmek için satırlar arasında Accord ile birlikte yola çıkalım. Çizgi olarak önceki nesille benzer olan Accord, sportif sedan olmak anlamında mesafe almış ancak ön tasarım biraz bunun dışında kalıyor. Kaslı çamurluklar ve ön panjur görüntüyü biraz olsun kurtarıyor. Arka tasarım daha sportif ve dinamik bir çizgiye sahip. İç tasarıma doğru gelince; bir süredir test ettiğimiz bu sınıfta bazı otomobillerde iç tasarıma özen gösterilmediğini görüyoruz. Ama Honda, Accord ile iç tasarımda daha önce sergilediği özeni bir adım daha ileri götürmüş. Sportif direksiyon simidi ve dinamik göstergeler ile kendinizi kokpitte hissedebilirsiniz. Hele her bir düğmenin ne işe yaradığını öğrendiğinizde keyfiniz daha bir yerine geliyor. Göstergelerin aydınlatmaları ise otomobili gece kullanmayı ayrı bir keyif haline getiriyor. Honda Accord’un boyutları önceki nesilden çok farklı olmasa da tasarım çizgisi ve artan genişliği daha büyük görünmesinin sağlıyor. İç hacmi son derece ferahlık veriyor. Kalite olarak sınıfının diğer otomobillerinin üstünde olan Accord, premium olmanın gerektirdiği titizliği her noktada gösterememiş. Ancak bu karşılaştırmaları Audi ve Mercedes gibi premium markalarla yapıyoruz.
YOLA SIKI TUTUNUYOR, GÜVENLİ SÜRÜŞ SAĞLIYOR
Accord’un sürüş özelliklerinin en belirgini sert bir sürüş karakterine sahip olması desek kendimizi ifade etmiş oluruz. Üstelik konfora da çok fazla gölge düşürmeyen bu sürüş karakteri zaman zaman premium rakiplerini bile aşıyor. Yeni arka aks sayesinde sürüş dinamikleri premium sınıfı yakalayan Accord’un yol tutuşu önceki modellerinden birkaç kademe daha üstün. Sürüş pozisyonu çok iyi ayarlanan Accord’un görüş açıları da çok net. Özellikle çift açılı yan aynaların görüş açıları çok iyi. Otomobilin iç hacmi ferah olsa da arka taraftaki hayat alanı premium rakiplerinden daha dar. Direksiyon sisteminin tepkileri çok keskin ve sürücüyle iletişim sorunu yok. Motion Adaptive EPS sistemi sayesinde araç herhangi bir anda kararsızlık gösterse bile sürücüye yardımcı oluyor! Yeni Accord’un kalbinde atan 2.0 litrelik VTEC benzinli motor 6300 d/d’de 156 HP güç ve 4300 d/d’de 192 Nm tork üretiyor. Bu motora eşlik eden 5 ileri otomatik şanzıman son derece etkin çalışıyor. Sport moduna da sahip olan bu şanzımanın performansa çok olumlu katkıları olduğunu ifade edebiliriz. 0-100 km/s hızlanmasını 11 saniyede alan Accord’un son sürati ise 212 km/s. 1438 kg ağırlık, 2 litre motor ve otomatik şanzımanı alt alta sıraladığımızda aklınıza şu soru geliyordur: “Yakıt tüketimi ne kadar?” İşte Accord bu konuda da bir hayli mesafe almış. Şehir içinde daha çok kullandığımız testimiz esnasında Accord, 7.7 lt/100 km yakıt tüketimiyle beğenimizi kazandı. Ülkemize tek bir motor ve donanım seçeneği ile ithal edilen Honda Accord’un en büyük artısı premium rakipleriyle kıyaslandığında makul sayılabilecek fiyatı. Özellikle premiuma özenip de bütçesi yeterli gelmeyen müşterisi sınıfı için iyi bir seçenek olabilir. Özetle, başlıkta dediğimiz üzere, Honda Accord size sınıf atlatıyor.
|
RECEP BOZDAĞ 28.12.2009 |