Güncel |
Tüketici şikâyetleri sanal ortamda |
TÜKETİCİLER, internetin yaygınlaşmasıyla birlikte şikayetlerini kullanım ve erişim kolaylığı sağlayan sanal ortama da taşıdı. İnternet ortamında faaliyet gösteren ‘’Şikayetim.Com’’a, 6 yılda yaklaşık 200 bin tüketici şikâyetlerini bildirdi. İstanbul’da 2003 yılında faaliyete başlayan ‘Şikayetim.com’, tüketiciler ile üreticiler arasında köprü görevi görüyor. 6 kişilik ekiple hizmet veren sitede, günde 300 şikayet yayınlanıyor. Site Editörü Metin Erdoğan, internetin yaygınlaşmasıyla birlikte bilinen tüketici kalıplarında değişim gözlendiğini bildirdi. Tüketicilerin kaymakamlıklar ve valilikler bünyesindeki tüketici hakem heyetlerine başvurmak yerine, tercihlerini internet ortamında faaliyet gösteren şikâyet sitelerine yönlendirdiklerini belirten Erdoğan, sitenin 600’ün üzerinde kurumsal abonesi bulunduğunu söyledi. Metin Erdoğan, şöyle devam etti: ‘’Kayıtlı firma sayımız ise bin 800’ün üzerinde. 200 binin üzerinde de bireysel üyemiz var. Şirketimizin faaliyete geçtiği 2003 yılından itibaren 200 bin şikâyet okuduk. Günde 300 şikayet okuyoruz. Bankalar ve GSM şirketleri şu anda en fazla şikâyet alınan sektörler. Bunun yanında onları takip eden sigorta şirketleri ve giyim sektörü var. Aldığımız şikayet oranına baktığımızda, cevaplanan ile cevaplanmayan şikayet sayısı yüzde 70. Firmalar hakem heyetine gidip dilekçe verseniz, bunu pek dikkate almıyor. Şirketler internet ortamında yer alan şikâyetleri daha çok dikkate alıyor, yüzde 70’lik çözüm oranıyla çalışıyoruz.’’ Sakarya / aa |
30.11.2009 |