Güncel |
“İnteraktif Türkler”, “interkolik” çıktı |
İNTERAKTİF pazarlama ajansı Adinteractive’in, “İnteraktif Türkler 2009” araştırmasına göre, internet kullanıcılarının yaklaşık yarısı her gün ortalama 5 saatin üzerinde, dörtte biri ise haftada 50 saatin üzerinde süreyi “online” geçiriyor. “İnteraktif Türkler”in, “interkolik” olduğunu ortaya koyan araştırmaya göre, internet kullanımında e-posta, anında mesajlaşma (IM) ve oyun ön plana çıkıyor. İnteraktif pazarlama ajansı Adinteractive, “İnteraktif Türkler 2009” araştırma raporunu, 1948 kişinin katıldığı tamamen dijital bir anket yardımıyla şekillendirdi. Katılımcıların yüzde 75.4’ünü ağırlıklı 18-35 yaş arasındakiler, yüzde 67’sini üniversite düzeyindekiler, yüzde 43’ünü de kadınlar oluşturuyor. MAKSAT “CHAT” OLSUN Ankete katılanların yüzde 49.5’i her gün ortalama 5 saatin üzerinde internette vakit geçiriyor. Yüzde 25.1’i de haftada 50 saatin üzerinde online oluyor. Katılımcıların yüzde 91.3’ünün, interneti “chat-sohbet” amaçlı kullanıyor. Bunların yüzde 48’i “fırsat buldukça”, yüzde 20’si “akşamları”, yüzde 16.6’sı da “sürekli” olarak chat yapıyor. İnternet kullanıcılarının yüzde 83.9’sinin e-posta hizmetinden yararlandığı belirlenirken, bunların yüzde 50’si bu hizmeti “sürekli” alıyor. EN ÇOK ZİYARET EDİLEN ADRES Ankete katılan kullanıcıların arama motorları dışında en sık ziyaret ettiği adreslere bakıldığında, Facebook birinci sırayı aldı. Sosyal topluluk siteleri kullanıcılarının oranı ise, yüzde 57.9 olarak belirlendi. Bu kullanıcıların yüzde 40.3’i öğlen, yüzde 17.3’ü akşam saatlerinde bu siteleri ziyaret ediyor. “E-İŞ” OLMAYA DOĞRU Katılımcıların yüzde 47.3’ü, interneti “iş” amaçlı , yüzde 35.9’u bilgi, haber alma amacıyla, yüzde 67’si de oyun ve eğlence amacıyla internet kullanıyor. Bankacılık işlemlerini internetten gerçekleştirenlerin oranı yüzde 35 iken, kamu hizmetleri işlemlerini internet üzerinden gerçekleştirenlerin oranı da yüzde 18.4 düzeyinde. İnterneti ticaret amaçlı kullananların oranı yüzde 9.3 olurken, katılımcıların yüzde 33.4’ü internet üzerinden alışveriş yaptığını bildiriyor. Katılımcıların 98.5’i cep telefonu sahibiyken, bunların yüzde 41’i cep telefonundan düzenli olarak internete giriyor, yüzde 23’ü lokasyon bazlı uygulamaları kullanıyor. İstanbul / aa |
30.11.2009 |