Güncel |
Tiryaki, kriz dinlemedi |
YILIN ilk 9 ayında satış hacmini yüzde 2 oranında artıran sigara üreticisi British American Tobacco, bu dönemde toplam 533 milyar adet sigara sattı. Şirket, bu rakamı yakalamasında; yaptığı alımların (birleşmelerin) etkili olduğunu duyurdu. Konuyla ilgili olarak yapılan açıklamada şöyle denildi: “Grubun 9 aylık süreçteki cirosunda, fiyatlandırmadaki sürekli artış hızının ve geçtiğimiz yılın ortasındaki Danimarkada Skandinavisk Tobakskompagni (ST), Türkiye’de Tekel ve 17 Haziran 2009 tarihinde Endonezya’da PT Bentoel Internasional Investama Tbk’nın (Bentoel) birleşmelerinin etkisiyle güçlü bir büyüme görüldü. Bu sonuçlar, BAT’nin faaliyet gösterdiği bütün bölgelerin performansı ve katkısıyla ortaya çıktı. Global markalar iyi bir performans sergileyerek yüzde 4 oranında artış gösterdi. Dunhill yüzde 6, Lucky Strike yüzde 5 ve Pall Mall yüzde 9 oranında artış gösterirken, Kent’in satış hacmi kilit pazarlarında sektör hacminde görülen düşüşlerin etkisiyle yüzde 2 oranında düşüş gösterdi.” |
05.11.2009 |