Güncel |
‘Çalışkan sınıf’ uygulamasına tepki |
BazI ilk ve ortaöğretim okullarında öğrencilerin sınıflara başarı durumuna göre dağıtılmasının, çocuklarda ‘’değersizlik duygusu’’ meydana getirdiği bildirildi. Psikolog Gülgün Sharafat, "Böyle sınavların sonuçlarının kriter olarak belirlenmesi doğru olamaz. Çocukların sınıflara ders notlarına ya da o kısa süreli test sonuçlarına göre ayrılması, çocuğun kendi içinde değerler sistemine zarar veriyor. Çocuğun kendisini başkasıyla kıyaslamasına yol açıyor. Maddî durumu iyi olan ailelerin çocukları dershaneye gidiyor, özel ders alıyor. Bu fırsata sahip olmayanlar ne yapmalı? Bu ayrım çocukları son derece olumsuz etkiler.’’ İzmir Öğrenci Velileri Derneği (İZÖVDER) Başkanı Orhan Yüce ise, ’’Baştan bazı çocuklar kazanmış, bazıları kaybetmiş duruma getiriliyor. ‘Sen alt sınıfsın’, ‘sen üst sınıfsın’ derseniz, eğitime zarar veririz. Çocuklara da velilere de zarar veriyor. Velilerden çocuğu iyi sınıfta olan şikâyet etmiyor tabi ama o sınıfta olmayan çocuğun velisi durumdan memnun değil. Ayrımcılık doğru bir şey değil.’’ |
27.10.2009 |