Haberler |
Tüketici değil, banka kayırılıyor |
TÜRKİYE Bankalar Birliği Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti’ne, 1 Eylül 2007 ile 14 Ağustos 2009 tarihlerine arasında gelen 2 bin 450 şikayetten 73’ünün (yüzde 2,9) tüketici lehine sonuçlandığı bildirildi. Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Nazım Kaya, yaptığı açıklamada, TBB Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti’ne, 1 Eylül 2007 - 14 Ağustos 2009 tarihlerine arasında, 2 bin 450 başvuru geldiğini söyledi. Bunların önemli bölümünün geri çevrildiğini, bazılarının ilgili bankaya yönlendirildiğini ifade eden Kaya, şunları kaydetti: ‘’Yapılan 2 bin 450 şikâyetten sadece 234’ü, görüşmeye değer bulunmuştur. Görüşülen şikâyetlerden 161 tüketici aleyhine sonuçlanmıştır. Sadece 73 kişinin hakkına kavuşmuş olması çok üzücüdür. Yapılan şikâyetlerin sadece yüzde 2,9 gibi küçük bir dilimin tüketici lehine sonuçlanması üzücü olduğu kadar düşündürücüdür. Burada genellikle bankaların haklı görüldüğü açıkça ortadadır. Yapılan başvuruların küçük bir bölümünün görüşmeye değer bulunması ve çok az kişinin haklı bulunması, hak arama mücadelesinin zorlaştırıldığını göstermektedir.’’ Kaya, buradaki sorunun Hakem Heyeti’nde tüketici temsilcisinin olmamasından kaynaklandığını vurguladı. Bursa / aa |
07.09.2009 |