Haberler |
Ramazan ayında harcamalar yüzde 20 artıyor |
Ipsos KMG’nin Ramazan Ayındaki tüketim eğilimi ve artışlarını izlediği Ramazan Raporuna göre, Türkiye’de geçtiğimiz yıllarda Ramazan döneminde harcama ortalama bir aya kıyasla yaklaşık yüzde 20 daha yüksek olurken, 2008 yılında ortalama bir aya göre haneler, harcamalarını yüzde 13 artırdı. Ipsos KMG’den yapılan yazılı açıklamada yer verilen rapora göre, Türkiye’de hızlı tüketim ürünleri için harcanan para 2008 yılında önceki yıla kıyasla yüzde 5 artarken, enflasyondan arındırıldığında yüzde 5 daralma gerçekleşti. Önceki yıla kıyasla 2008 yılında enflasyon artışına paralel olarak hanelerin bir seferde harcadığı para artarken, haneler daha seyrek alım yaptı. Harcamadaki genel azalma, Ramazan dönemindeki harcamada da görüldü. 2006, 2007, 2008 yılları Ramazan döneminde harcanan para, aylık ortalamaların üzerinde oldu. Ancak 2008 yılı Ramazan dönemindeki harcama artışı önceki yıllara göre daha düşük seviye görerek, ay ortalamasına göre 113 endeks aldı. Et ve et ürünlerinde tüm Ramazan boyunca, yüksek harcama olurken, içeceklerde Ramazan ortasında yükselme görülüyor. İstanbul / aa |
11.08.2009 |