Haberler |
Halk internetten “ucuz tatil” arıyor |
Türkİye’de vatandaşlar, tatil araştırmasını daha çok internet üzerinden birçok siteyi dolaşıp, karşılaştırarak yapıyor ama krizin etkisiyle aramalarının başına ‘’ucuz’’ kelimesini de ekliyor. Alınan bilgiye göre, tatil planı yapanlar gidilecek destinasyon, otel fiyatları, ulaşım imkânları gibi bilgileri internet üzerinden araştırıyor. Böylece hem vakitten kazanç sağlıyor hem de birçok alternatif arasında karşılaştırma yapılabiliyor. Avrupa Interaktif Reklamcılık Birliği’ne göre Avrupa’da bütün sektörler içerisinde en çok online satın alınan iki ürün, seyahat biletleri ve tatil. Google Türkiye Turizm Sektörü Müdürü Ali Yılmaz, yaptırdıkları araştırma sonucunda bu yıl küresel krizin etkisiyle internetten tatil aramalarında düşüş olmadığını, ancak aramaların başına ‘’ucuz’’ kelimesinin eklendiğini söyledi. Yılmaz, turizm sektöründeki ürünlerin yüzde 20’sinin internet üzerinden satın alındığına dikkati çekerek, ‘’İnternet kullananların yüzde 80’i turizmle ilgili şeyleri arama motorlarında arıyor, bunların da yüzde 99’u Google’ı kullanıyor. 26,5 milyon internet kullanıcı olduğu dikkate alındığında bu ciddî bir rakam anlamına geliyor’’ dedi. Ankara / aa |
05.08.2009 |