Kriz AVM'lerin cirosunu azalttı |
ALIŞVERİŞ Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Mehmet Nane, kriz döneminin alışveriş merkezlerine (AVM) en büyük etkisinin, işsizlik ve harcanabilir gelirdeki düşüş sebebiyle, ziyaretçi sayılarının beklenen oranda ciroya dönüşememesi olduğunu bildirdi. Nane, 2009 yılındaki AVM açılış hızının 2008 yılı ile karşılaştırıldığında düşme eğilimi gösterdiğini dile getirerek, 2008’de AVM sayısı yıllık artış oranının yüzde 25 olmasına rağmen bu oranın 2009 yılının ilk yarısında yüzde 6 seviyesinde olduğunu söyledi. Nane, sözlerini şöyle sürdürdü: ‘’2009 yılının ilk 6 ayında, çoğunluğu Anadolu’da 13 yeni AVM açılmıştır. Kriz döneminin AVM’lere en büyük etkisi, işsizlik ve harcanabilir gelirdeki düşüş sebebiyle, ziyaretçi sayılarının beklenilen ve olması gereken oranda ciroya dönüşememesi olmuştur. Ayrıca, siyasi gelişmelerde yaşanan dalgalanmalar da tüketicinin ‘duraklamasına’ yol açmıştır. Tüketici güveninin yükseldiği dönemlerde dahi, reel tüketim daha düşük oranda seyretmiştir. Nane, 2009 yılını pozitif büyüme ile kapatacaklarına inandığını söyledi. İstanbul/aa |
01.08.2009 |