Türkİye'nİn tarımsal ürünlerde ihracatını giderek artırdığı Japonya, kuru incirde de büyük pazarlar arasına girdi.
TARİŞ İncir Birliği Japonya'yı hedef pazar ilan etti. Uzaklığı nedeniyle geçmişte geleneksel tarım ürünleri ihracatının yeteri kadar yapılamadığı Japonya'nın tüketim potansiyeli, Türkiye'de özellikle zeytinyağı, fındık ve kuru meyve ihracatçılarının dikkatini çekiyor. Bu ülkede 2003 yılında kutlanan Türk Yılı etkinlikleriyle başlayan bağlantılar her geçen yıl katlanarak artıyor. Türkiye'nin en pahalı tarımsal ürün ihracat kalemleri arasında yer alan kuru incirde de Japonya, hızla artan ihracatıyla en büyük pazarlar arasına girdi. Geçen yıl bin 338 ton ihracatın yapıldığı Japonya'ya bu yıl rekoltenin daha iyi olması nedeniyle ihracatın önemli oranda artması bekleniyor.
|