YAKLAŞIK 16 bin öğrencinin taşımalı sistemi kullandığı İzmir’de daha güvenli alternatif aranıyor.
İl Millî Eğitim Müdürlüğü, taşınan öğrenci sayısını azaltmak için yatılı ilköğretim bölge okullarının sayısını arttırmayı hedefliyor, sendika temsilcileri ise köydeki okulların açılmasını istiyor.
İzmir İl Millî Eğitim Müdürü Kamil Aydoğan, yaptığı açıklamada, İzmir’de taşımalı sistemi kullanan öğrenci sayısının fazlalığına dikkati çekerek, sistemin zorunluluk sebebiyle tercih edildiğini ifade etti. Şehirde 708 okuldan yaklaşık 16 bin öğrencinin 162 merkez okula taşındığını belirten Aydoğan, köylerdeki öğrenci sayısının bir okul için yetersiz olması sebebiyle bu sistemin uygulandığını kaydetti. Taşımalı sistemin dünyanın her yerinde kullanıldığını belirten Aydoğan, şunları söyledi: ’’En gelişmiş ülkelerde bile kullanılıyor bu sistem. Köylerdeki öğrencilerin de okuması gerek. İzmir’de biraz dağınık bir yapı var, ilçelerin dağ köylerindeki çocuk sayısı az. Bu sistem zorunluluktan kaynaklanıyor. Biz de taşımanın azalmasını, olmamasını istiyoruz. Bunu için yatılı ilköğretim bölge okulları (YİBO) var. Taşımalı sistemin alternatifi YİBO’lar. YİBO sayısını arttıracağız başka çaresi yok. Şu anda 5 YİBO var, sayıyı arttıracağız.’’
‘’DEVLET KÖYDEKİ OKULLARI
İŞLER HALE GETİRMELİ’’
Eğitim Sen İzmir Şubeler Sözcüsü ve 5 Nolu Şube Başkanı Özcan Çetin ile Eğitim Bir Sen İzmir Şube Başkanı Abdürrahim Şenocak ise çocukların eğitimlerini köylerinde almaları için köy okullarının işler hale getirilmesini önerdi.
Taşımalı sistemin faydalı bir yöntem olmadığını savunan Çetin, sistemin hem eğitim, hem de köylerin sosyal yapısını olumsuz etkilediğini ileri sürdü.
Köylere giden öğretmenlerin yüksek kültür düzeyi ile köyün sosyal yaşantısına olumlu katkılar koyduğunu ifade eden Çetin, okulu kapanan köylere bu kişilerin ulaşamadığını savundu.
Çetin, sistemin öğrenci güvenliğini tehlikeye attığını, taşınmanın öğrencinin motivasyonunu bozduğunu iddia etti. Köylerdeki okulların öğrenci sayısına bakılmaksızın açılmasını isteyen Çetin ‘’Devlet kendi yerelinde, köylerde okulları işler hale getirmeli’’ dedi.
Eğitim Bir Sen İzmir Şube Başkanı Şenocak da özellikle fiziksel gelişimini tam tamamlamamış, ailesine bağlılığı fazla olan ilköğretim 1, 2 ve 3. sınıf öğrencilerinin köylerinde eğitim alması gerektiğini söyledi. Köylerdeki okulların eğitime başlamasını öneren Şenocak, öğretmenlerin köye giren ‘’ışık’’ olduğunun altını çizdi. Şenocak, ‘’Çocuklar 4. sınıfa kadar kendi yerinde eğitim almalı. Köylerdeki okullar eğitime başlamalı. Her köye bir öğretmen girmeli, öğretmen yalnızca öğrenciye değil, ailelere de liderlik edecektir’’ dedi.
Şenocak, 4. sınıf ve sonrasındaki öğrencilerin ise en fazla 15 kilometre uzaktaki okullara taşınabileceğini, öğrencilerin 30-40 kilometre uzaktaki okullara taşınmasının güvenli olmadığı gibi başarıyı da olumsuz etkilediğini kaydetti.
|