Gün geçmiyor ki otomobil dünyasında yenilikler olmasın. Düne kadar imkânsız olarak bakılan tasarım ve teknolojiler artık elimizin altında. Bir zamanlar en üst donanım paketinde sunulan konfor artık bir çok araçta mevcut. Bu açıdan en iyisine sahip olsanız da bir gün demode olacağı aşikâr. Hyundai yeni "i" konseptinin 2. aracını Türkiye'de pazara sundu.
Inspiration (ilham verici), İnnovation (yenilikçi) ve intelligence (zekâ) kelimelerini temsil eden "i" harf küçük segmentte i10 ile hayat buldu. Eski Atos'un hal
SEVİMLİ DIŞ TASARIM
Otomobilin dış tasarımı aslında aracın kişiliğini yansıtır. i10'da çok sempatik bir hava verilmeye çalışılmış. 3.565 mm uzunluğu, 1.595 mm genişliği ve 1.540 mm yüksekliğiyle sınıfının en uzun ve en yüksek aracı olan i10, 2.380 mm dingil açıklığıyla da rakiplerinin bir gömlek üstüne çıkıyor. Uzun boylu birinin rahatlıkla yolculuk edebileceği otomobilde diz ve omuz mesafeleri haliyle çok rahat değil. Aracın büyüklüğünü anlamak adına; i10'un bagajına 2 çocuk, arka koltuklara 3, ön tarafa da 3 kişi oturtarak uçuk bir testi gerçekleştirerek zihninizde bir ölçü oluşturmaya çalıştık: Çok rahat olduğu söylenemez ama bunu gerçekleştirebilmiş olmamız aracın boyutları ile ilgili sizi bir fikir sahibi yapar.
Büyük havalandırma ızgarası, çekik farları ile dinamik bir ön görünümü olan i10'un koskocaman ve dikey olan arka spotları ile sportif çizgisini vurgulamakta.
Yüksek sürüş pozisyonu sayesinde son derece geniş bir görüş açısına sahip olan i10'un iç tasarımı aynen i30'da olduğu gibi modern ve şık görünüyor. Ele iyi oturan direksiyon simidi, ergonomik olarak konumlandırılmış orta konsol, havalandırma ızgaraları ve kumanda düğmeleri, okunaklı göstergeler gibi birçok öge i10'un modern yüzüne işaret ediyor. Orta konsolun üzerinde biraz yüksek bir yere konumlandırılan vites kolu ise sık sık vites değiştirme ihtiyacı için mükemmel bir konumlandırma.
MARİFET MOTORDA
Türkiye'de sadece 1.1 lt benzinli motor ile satışa çıkan i10'un aslında aynı hacme sahip dizel motorlu versiyonu da bulunana i10'un bu seçeneği henüz Türkiye'ye getirilmiyor. Küçük hacmine rağmen devirli çalışma karakteri ile yeterli performans sunabilen 66 HP'lik motor 5 ileri manuel şanzıman ile uyumlu bir şekilde çalışıyor. Şehir otomobili olarak kullanılabilecek i10'un 100 Nm'lik torku da yeterli sayılabilir ama şehirler arası yollarda yarışçı kişiliğinize zeval verebilir. Şehir içinde oldukça ideal olan i10'un 100 km'de 6.3 lt yakıt tüketimi ise boyutlarına göre çok az değil. i10 yüksek bir araç olmasına rağmen başarılı bir yol tutuşa sahip. Otomobilin boyutlarını ve sınıfını düşündüğümüzde çok fazla zorlanmaya gelmeyeceğini ve virajlarda limitleri aşmanın bir anlamını olmadığını hemen belirtelim. 21.500 ytl ile 25.400 ytl arasındaki fiyatları ile segmentinde sınırları zorlayacak gibi…
|