BARDAKTA mısır, dalında dondurma derken makarna ve mantı da bardakta satılmaya başlandı.
Baytur ve Çalık Holding’te Rusya bölge müdürü olarak çalışan genç girişimci Kasım Engür 13 yıllık yöneticilik kariyerini kendi işini kurmak için terk edip Maccarnist markasını oluşturdu. Makarna ve Kayseri mantısını tabaktan bardağa transfer eden Maccarnist markası ile caddelerden alışveriş merkezlerine kadar Türkiye’nin dört bir yanına makarna standları kurmayı hedefleyen Engür, ilk etapta Beylikdüzü ve Pendik’te stand açtıklarını belirtti. Temmuz sonuna kadar 23 noktaya ulaşacaklarını belirten Engür, 8 tanesinin Tesco-Kipa’larda faaliyet göstereceğini söyledi.Tesco-Kipa’ların 32’si ile sözleşme imzaladıklarını söyleyen Engür, yıl sonuna kadar 40 bayiye ulaşmak istediklerini belirterek ‘2009 sonunda ise 200 noktaya ulaşarak 25 milyon dolarlık ciro hedefindeyiz’ dedi. Bir franchise bayiliğinin her şey dahil yatırımcıya maliyetinin 13 bin dolar civarında olduğunu söyleyen Kasım Engür, bir noktada ayda 3 bin bardak makarna satılacağından hesapla yatırımın kendisini 4 ile 6 ay arasında amorti edeceğine işaret etti.
|