TİCARÎ ARAÇLARDA DÜNE KADAR TAŞIDIKLARI MALZEMENİN ÇOKLUĞU İLE FARKLILAŞAN ARAÇLAR, BU GÜN O GÜCÜN YANINDA SUNDUKLARI KONFOR VE DONANIM İLE KENDİLERİNE PAZARDA YER ARIYORLAR. HATTA HAFİF TİCARÎLERDE BİNEK OTOMOBİLLERİ KISKANDIRACAK DONANIM SEVİYELERİ, ÜST DÜZEY KONFOR ÖZELLİKLERİNİ GÖREBİLİYORSUNUZ.
Otomobil insanoğlunun önemli icatlarından birisidir. Otomobilde günümüz teknolojisinin temeli içten yanmalı motorların inkişafı ise 1796 yılında katı yakıtlardan havagazının elde edilmesi ile olmuştur. Modern mânâda otomobil ise, Henry FORD'un ilk olarak 1896 yılında Detroit sokaklarında dolaşmaya başlamasıyla görülmüştür. Bu tarihten sonra otomobilin gelişimi nefes kesen, hızlı bir tempoda olmuştur. Dün en üst düzey donanıma sahip olan bir araç bugün en alt düzeydeki donanım paketinde kullanıcısına sunuluyor. Aynı şekilde ticarî araçlarda düne kadar taşıdıkları malzemenin çokluğu ile farklılaşan araçlar, bugün o gücün yanında sundukları konfor ve donanım ile kendilerine pazarda yer arıyorlar. Hatta hafif ticarilerde binek otomobilleri kıskandıracak donanım seviyeleri, üst düzey konfor özelliklerini görebiliyorsunuz.
Batı Avrupa'da hızla çoğalan bu çok amaçlı kullanıma hizmet veren ticarî araçların en son ve iddialı üyesi Peugeot Tepee'yi Perşembe günü dalaman ile bodrum arasında test etme imkânımız oldu. Lansmanında yakından tanıma imkânı bulduğumuz Tepee'de, ticarî araçların sunduğu işlevselliğin ve konforun ulaştığı noktayı görmüş olduk.
İlk kez 1996 yılında pazara sunulan çok amaçlı kullanıma sunulan minivan tipi araçlar büyük bir başarı kazandı. Bu yenilikçi kavram piyasada yeni bir akım oluşturarak müşteri beklenti ve taleplerini yeniden şekillendirdi. Birçok olumlu ve güçlü özelliği yanında minivan araçlar, özellikle sundukları daha fazla iç alan ve kullanışlılık ile takdir gördüler. 2007 yılında Türkiye pazarında 114.273 adet minivan araç satıldı ve bu araçların % 86'sını Kombi tipi araçlar oluşturdu.
MÜŞTERİ BEKLENTİLERİ ÖN PLANDA
Türkiye'de ilk defa 1997 yılında pazara sunulan Partner modeli 2003 yılı Ocak ayında yeni görünümüne kavuştu. Yeni Partner Tepee, Peugeot ticarî araç ailesine katılan son üye olarak bildiğimiz partnere de orgin ismini bıraktı. Eski müşterileri için Bursa'da üretilmeye devam edecek olan Partner Origin, Tepee versiyonu ile de modülerlik açısında yeniliği arayanlara hitap edecek.
4.38 m uzunluğa, 1.81 m genişliğe sahip olan Partner Tepee, arka koltuktaki 245 mm'lik diz mesafesi ile alışılmışlığın çok üzerinde. 6.75 litre olan bagaj hacmi arka koltuklar çıkarıldığında 3.000 litreye kadar çıkarılabiliyor. Partner Tepee'de standart olarak yer alan üç kişilik arka koltuk her konumda yatırılabiliyor. Partner Tepee sahip olduğu birçok kapalı ve açık eşya gözünün toplam hacmi 76 lt'ye kadar ulaşabiliyor yani tam bir aile aracı diyebiliriz.
Peugeot 308 platformundan üretilen Partner Tepee; Dört hava yastığı, ABS, ESP ve üç yollu darbe emici yapısı ile önden çarpışmalarda enerjinin daha iyi emilmesini sağlamaktadır. 1.6 litrelik HDİ motorda 75 bg ve 90 bg seçenekleri Türkiye'de satışa sunulacak. Yalnız 75 bg'lik motor biraz performans bekleyenleri üzecek gibi. Şehir dışında 100 km'de 5.0 yakan Tepee'nin yakıt menzili 1.200 km'yi bulmakta. Aynı zamanda motorun çalıştığından bile emin olamayacağınız kadar sessiz olan motorda yol sesi motor sesini bastırmakta. Versiyona bağlı olarak çeşitli standart ve isteğe bağlı donanım sunan yeni Tepee, sürücü ve yolcu konforuna büyük önem vermekte. Hız sabitleme sistemi, ESP, park yardım sistemi, yağmur sensörlü otomatik silecekler, otomatik yanan farlar, Bluetooth araç kiti, MP3 uyumlu bir radyo CD çalar ve ön konsolda 5'li CD değiştirici donanım paketi listesinde.
KONFORU GÖRSEL
GÜZELLİKLE ÖDÜLLENDİRİYOR
Oldukça modern bir görünüme sahip olan Partner Tepee'de büyük açık ön ızgarası, modern ön farları ve motor kapağının önünde yer alan büyük "aslan" amblemi ile son zamanlarda ki Peugeot marka imajını tazelemekte. Ön ve arka camların tasarımında "ters simetri"nin kullanımı, bu yeni minivanda modern ve dinamik bir görünüm sağlıyor. Sürgülü yan kapının kılavuz raylarının yan panellere ustaca gizlenmesi, aracın her yönünde ayrıntılara ne kadar özen gösterildiğini ispatlıyor. Arka farların köşelerde yukarıya yerleştirilmesi düşük hızlardaki çarpışmalarda gereksiz masraflardan sizi koruyor.
Peugeot modellerinden yabancı olmadığımız iç tasarımın biraz dışına çıkan Tepee'de vites kolu ön konsola yerleştirilmiş. Oldukça rahat olan sürücü koltuğu, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon ile en uygun sürüş konumunu size sunuyor. Partner Tepee'de geliştirilmiş bir süspansiyon ayarı ve daha büyük jantlar kullanılıyor. Bunlar her türlü yol şartında güvenli ve dinamik yol tutuşu sağlıyor. Dörtlü sinyaller acil bir durumda ABS sistemi ile bağlantılı olarak otomatik bir şekilde yanıp sönmeye başlıyor.
|