TÜRKİYE Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, “Ülkelerin iyi olup olmadığını büyüme gösterir. Yüzde 7’nin altındaki büyüme başarısızlıktır” dedi.
TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Ayvalık, Edremit, Burhaniye ve Akçay’da Odalar tarafından düzenlenen vergi başarı ödül törenlerine katıldı. Hisarcıklıoğlu, yaptığı konuşmada birlik ve beraberlik çağrısı yaptı. İşsizlik sorununun hızla arttığına dikkati çeken Hisarcıklıoğlu; “Her yıl gelen 700 bin gence iş bulmamız lâzım. Bu her yıl katlanıyor. 2.5 milyon insan işsiz şu an. 2 milyon 700 bin insan da artık iş aramaktan vazgeçmiş. Umutsuzca yaşıyor. Kaynağı iyi yönlendiremezsek yarın en büyük problemi burada yaşayacağız” dedi.
Dünyanın büyük bir pazar olduğunu ifade eden Hisarcıklıoğlu, “Ne üretiyorsan artık dünya için üreteceksin. Bütün dünya büyük bir pazar. İşlerimizi her geçen gün büyütmemiz gerekir. Çok üreten, çok alan ve çok satan olacağız. Aksi halde rekabet edemeyiz. İşi büyütmek için kayıt altına girmemiz gerekir. Kurumsallaşmak lâzım. Değilse biz bu yarışı kazanamayız” diye konuştu. Türk iş adamlarında ortaklık kültürünün de bulunmadığını belirten TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, “küçük olsun benim olsun” zihniyetiyle kimsenin rekabet etme şansının bulunmadığını kaydetti. Türkiye’de, senetlerin protestosunda yüzde 19’luk artış olduğunu kaydeden Hisarcıklıoğlu, şunları kaydetti: “Ticaret olmadan zenginlik olmaz. Huzur eşittir ticaret, ticaret eşittir zenginlik. Ama maalesef Türkiye’de huzur bozuldu. Ekonomiyi ölçen tek alet, büyümedir. Ülkelerin iyi olup olmadığını büyüme gösterir. Türkiye’de 2002-2006 yılları arasında yüzde 7 büyüme tutturuldu. 2007’de 3 seçim yaptık. Büyümeyi yüzde 7’den yüzde 4,5 indirdik. 2008’de yüzde 4’e düştü. Yüzde 7’nin altındaki büyüme başarısızlıktır. Tarım ve sanayi ile inşaat sektörü küçüldü. Hizmet sektörü yerini koruyor. Beyaz eşya tüketimi yüzde 30 azaldı. İşsizliğe gelince 2,5 milyon kişi iş arıyor. 2 milyon 700 bin kişi de iş umudunu kaybetti. Tüketici güven endeksi, sürekli aşağı iniyor. Tüketici güveni azalınca, tüketim azalıyor, alış veriş duruyor. Siyasî istikrar olmadan, ekonomik istikrar olmaz.”
|