NIELSEN, 3 yıldır 51 ülkede sürdürdüğü ‘’Global Tüketici Güven Endeksi Araştırması’’ sonuçlarını açıkladı. Nielsen’den yapılan yazılı açıklamaya göre, tüketici güveni hem Türkiye’de hem de dünyada en düşük seviyelerine geriledi.
Türk tüketicileri, yüzde 92’lik oran ile ülkelerinde ekonomik durgunluk olduğuna inanan tüketicilerin başında geliyor. Nielsen Global Tüketici Güven Endeksi son 6 ayda 6 puan düşerek, endeksin son 3 yılda gösterdiği en büyük düşüşü yaşadı ve 88 puan seviyesine kadar geriledi. Türkiye’nin endeks puanı da, yine ortalamanın çok altında kalarak en düşük seviyesine indi. Türkiye 67 puan ile 51 ülke içerisinde en alttan 4’üncü sırada yer aldı. Araştırma sonuçlarına göre, Türk tüketicileri, ekonomik durgunluk ortamında enflasyon ve işsizlik konularında bütün dünya ile aynı kaygıları yaşarken, terör ve siyasî istikrarsızlık konusunda diğer ülke tüketicilerine göre daha yüksek kaygı duyuyor. Türkiye’de de, katılımcıların ekonomik durgunluk ile ilgili endişeleri aynı konular üzerinde yoğunlaşırken, bununla birlikte katılımcılar, terör ve siyasî istikrarsızlık konularında diğer ülkelere göre daha yüksek bir kaygı duyuyor.
|