YAZ sezonundan umduğunu bulamayan giyim sektörü, her yıl Ağustos ayında yaptıkları indirime bu yıl, Temmuz ayı bile gelmeden başladı.
Alınan bilgiye göre, dünyada yaşanan ekonomik durgunluk ile Türkiye’de son dönemlerde yaşanan bazı gelişmeler, iç piyasayı olumsuz etkilemeye devam ediyor.
Özellikle acil olmayan ihtiyaçlar ertelenirken Babalar Günü de dahil, yaz sezonunda istediği satışı yakalayamayan giyim sektörü, durgunluğu aşmak için çeşitli yollar deniyor. Sektör, tüketiciyi çekmek için birbirinden farklı kampanyaları hayata geçiriyor. Firmalar indirim kampanyası düzenlerken bankalar ile yaptıkları anlaşmalarla müşterilerine cazip imkânlar sunmaya çalışıyor. Firmalar bankasına göre, artı 2 ile 5 arasında değişen ilâve taksit imkanı sunuluyor.
Erkek giyim firmaları takım elbise, pantolon fiyatlarını sezon fiyatlarının üçte biri oranında satarken, gömlekte de yüzde 50’ye yakın indirim uyguluyorlar. Kadın giyim firmaları da çeşitli ürünlerde yüzde 50’ye varan indirim uygularken, bazı spor giyim mağazaları da bir ürün alana ikinci ürünü bedava kampanyası düzenliyor. Konya Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Altuntaş, her yıl bir önceki yazı aradıklarını belirterek, 2008 yazının beklediklerinden de durgun geçtiğini söyledi.
Giyim mağazalarında hafta içlerinde neredeyse hiç satış olmadığını ifade eden Altuntaş, ‘’Normalde indirime Ağustos ayı girince başlardık. Geçen yıl bile durgun geçmesine rağmen böyle oldu. Ama bu yıl alışveriş yapılmıyor. Temmuz bile girmeden indirime gidildi. Talep oluşturulmaya çalışılıyor. Satışlar iyi olsa indirim yapar mıyız? Bu dönemde yüzde 50 indirim çok fazla ama çare kalmadı’’ dedi. Tüketiciler Birliği yetkilileri ise indirimlere karşı tüketicilerin dikkatli olmasını istedi. Zaten kredi kartı borcu içinde olan tüketicilerin alışveriş gücünün kalmadığını ifade eden yetkililer, ‘’Tüketiciler indirim adı altında tüketime davet ediliyor. Ama bir çok firma gerçek indirim yapmıyor. 1 ay önceki fiyatla şimdiki fiyat aynı ama üzerinde yüzde 50 indirim yazıyor’’ diye konuştu.
|