GFK Türkiye’nin araştırmasına göre, Şubat 2008’de 79,7 olan Tüketici Güven Endeksi, Mart ayında bir önceki aya göre 7,5 puan (yüzde 9,4) gerileyerek 72,2 düzeyine indi.
Avrupa Komisyonu tarafından Avrupa Birliğine (AB) üye ve aday ülkelerin ekonomik konjonktürlerini takip etmek amacıyla yürütülen ‘’İşyeri ve Tüketici Araştırmaları Ortak Uyumlu AB Programı’’nın Tüketici Araştırmasını Avrupa Komisyonu adına yürütün GFK Türkiye, Mart ayına ilişkin Tüketici Güven Endeksini açıkladı. Buna göre, Şubat 2008’de 79,7 olan Tüketici Güven Endeksi, Mart ayında bir önceki aya göre 7,5 puan gerileyerek 72,2 düzeyine indi. Endeksin alt kalemlerine ve değişim oranlarına bakıldığında ise Mart ayında gelecek 12 ay için, hanenin maddî durumu bir önceki aya göre 8,2 puan (yüzde 8,4) gerileyerek 97,3’den 89,1’e, genel ekonomik durum 11,4 puan (yüzde 11,1) gerileyerek 102,4’ten 91’e indi. Öte yandan, işsizlik oranı 68,1’den 64’e, tasarruf eğilimi de 51’den 44’e düştü. Araştırmaya göre, tüketiciler, başörtüsü yasağı sorununu, terörü, Irak’ın kuzeyinde yürütülen operasyonu ve ekonomideki gelişmeleri, son bir ay içinde, Türkiye’nin gündemindeki en önemli olay ve konular olarak belirttiler. Türkiye içinde yaşanan siyasî gelişmeler ve global pazardaki ekonomik gelişmeler tüketici güveninin azalmasında unsurlar olarak öne çıktı.
|