Ulaştırma Bakanlığı, 26 Nisan 2008 tarihinden itibaren Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’ndeki bütün nakit gişelerini kaldırarak, Kartlı Geçiş Sistemi’ne (KGS) dönüştürecek.
Ulaştırma Bakanlığı yetkililerinin verdiği bilgiye göre, FSM’den günde 110-120 bin araç geçiş yapıyor. Bu araçların yüzde 75’inde OGS ve KGS bulunuyor, yüzde 25’i ise nakit ödemeyi tercih ediyor. Nakit ödemeyle geçiş yapılan araçlar içindeki ağır vasıta sayısı önemli bir yer tutuyor. Nakit geçişlerdeki gişe operasyon süresinin uzunluğu ve ağır vasıtaların büyüklükleri, gişe alanında uzun kuyruklara sebep oluyor. En yoğun ağır vasıta trafiğinin yaşandığı saatlerdeki kuyruklar bazen gişe sahasının da dışına taşarak, ana yolun tıkanmasına sebep olabiliyor. Ağır vasıtaların gişe alanlarında oluşturduğu bu türden yoğunlukların giderilmesi, nakit gişelerinde çalışan eleman sayısındaki yetersizlikler ve gişeci-para ilişkilerinin tamamen devreden çıkarılması amacıyla bu köprüde de nakit yerine KGS uygulamasına gidiliyor. Karayolları Genel Müdürlüğü, bunun için FSM’deki 2 gişede Şubat ayında pilot uygulama başlatarak, gişelere gelen araçlara, üzerine istenilen miktarda kredi yüklenilen KGS kartı satışına geçti. Kartı alan sürücüler, aynı gişede bulunan KGS ekipmanına kartını okutarak geçişini yapabiliyor. Kart, Türkiye’deki bütün KGS gişelerinde kullanılabiliyor. Kart üzerine yüklenen nakit miktarı tükendiğinde, aynı gişelerde tekrar dolum işlemi yapılabiliyor. Nakit ödemeyle geçiş yapan araç miktarının en aza indirilmesi ve daha sonra da bütün nakit geçişlerin kaldırılması amacıyla başlatılan uygulamada, Karayolları Genel Müdürlüğü, 26 Nisan 2008 tarihinden itibaren FSM’deki bütün nakit gişelerini kaldırarak, kartlı geçiş sistemine dönüştürecek. Uygulamayla FSM’deki gişelerin önündeki beklemelerin önlenmesi ve düzenli trafik akışının sağlanması hedefleniyor.
|