Ipsos KMG Hane Tüketim Endeksi (HTE) Şubat ayı sonuçlarına göre hızlı tüketim ürünleri talebi, bir önceki aya göre cari fiyatlarla yüzde 4 büyüme gösterirken, sabit fiyatlarla yüzde 5 düştü.
Rapora göre, 2008 yılına tedirgin giren tüketiciler, özellikle gıda dışındaki alanlarda alımlarını kontrol altında tuttu. Ana tüketim kategorileri içerisinde sadece gıda, sabit fiyatlarla da büyüme gösterdi ve Ocak-Şubat toplamında yüzde 1 büyüdü. Atıştırmalık ürünler kategorisi, 2007’nin aynı dönemlerine göre ilk iki ayda sabit fiyatlarla yüzde 21, sadece Şubat ayında ise yüzde 35 küçülme yaşadı. Şubat ayı sonuçlarına göre hızlı tüketim ürünleri talebi bir önceki aya göre cari fiyatlarla yüzde 4 büyüme gösterirken, sabit fiyatlarla yüzde 5 düşme gösterdi. Ipsos KMG HTE analiz ekibine göre, önümüzdeki aylarda tüketicinin fiyat duyarlılığı artacak ve pazarda bu tür makul fiyatlı, makul kaliteli ürünlerin potansiyeli gelişecek.
|