Tüketiciler Birliği Adana Şube Başkanı Ramazan Yıldız, kredi kampanyalarında ‘’borç yiğidin kamçısı’’ anlayışının terk edilmesi gerektiğini vurgularken, önümüzdeki günlerde, tasarrufun teşvik edilmesi ve özendirilmesi için kampanya başlatacaklarını bildirdi.
Bankaların düzenlediği kampanyalarla tüketicilerin geleceklerinin ipotek altına alındığını ve adeta borç batağına sürüklediğinden yakınan Yıldız, çoğu tüketicinin uzun taksit imkanı nedeniyle kullandığı kredi kartı borçlarının sadece asgari tutarını ödeyebildiğini vurguladı.
Yıldız, ‘’Bankalar kredi kartlarına aylık yüzde 6-7 civarında faiz uyguluyor. Bu borcu kapatmak isteyen çoğu tüketici ise daha düşük faizlerle sağlanan krediler çekip borcu borçla kapatma yoluna gidiyor’’ dedi.
Yıldız, Türk toplumunda yaygın olarak uygulanan ‘’yastık altı para’’ anlayışının da artık kalmadığına dikkati çekerek, ‘’Bu paraların ekonomiye kazandırılması güzel ancak, tüketicide neredeyse hiç nakit para kalmadı. Bu anlayış az miktarda parayla da olsa mutlaka yaşatılmalı’’ dedi.
Bilinçli bir şekilde ‘’Tüketim toplumu’’ oluşturulduğunu iddia eden Yıldız, şunları kaydetti: ‘’Tüketiciler Birliği olarak, kredilerle geleceğin ipotek altına alınmasına karşı, önümüzdeki aylarda kamuoyu ile paylaşacağımız bir özendirme kampanyası başlatmayı düşünüyoruz. Tasarruf mutlaka teşvik edilmeli.”
Borçlu bir kişinin eşi ve çocuklarına karşı ilgisinin de giderek azalacağını ifade eden Yıldız, biriken borçların zaman zaman istenmeyen olayların yaşanmasına sebeb olduğunu kaydetti.
|