|
|
|
Gübre zammı tarımı bitirecek |
Antalya Ziraat Odası Başkanı Halil Ordu, gübre fiyatlarının yüzde 60-70 oranında arttığını ifade ederken, ‘’Durum böyle devam ederse tarım biter, çiftçi tarlasını ekmekten vazgeçer’’ dedi.
Halil Ordu, son bir hafta içinde gübre fiyatlarının arttığını, ekonomik sıkıntı içinde olan çiftçinin gübre alamadığını, bu nedenle de ekimlerde sorun yaşanacağını söyledi. Ordu, şöyle konuştu: “Ne oldu da gübre fiyatları arttı anlayamadık. Gübre ve ham madde dışardan geliyor, tamam. Ama döviz kuru, dolar artmadı, başka bir şey olmadı. Nereden geldi bu zam? Durum böyle devam ederse tarım biter, çiftçi tarlasını ekmekten vazgeçer. Bu da tüketiciye yansır. Çiftçi tarımdan vazgeçer.’’
“GÜBREYE DESTEK VERİLSİN’’
Bu arada doğrudan Gelir Desteğinin (DGD) kaldırıldığını, bunun yerine ürün desteği verildiğini anlatan Ordu, DGD’nin yerine gübreye destek verilmesini istedi. Gübreye destek verilmemesi halinde Türkiye’de tarımsal üretimin durabileceğini öne süren Ordu, şöyle devam etti:
‘’Gübreye destek verilsin. Eğer bu yıl bu destek sağlanmazsa tarımsal üretim durur. Zarar edeceğini bile bile çiftçi neden tarlasını eksin? Türkiye’de yeni gübre fabrikaları üretim tesisleri kurulmalı. Ham madde maliyetleri azaltılmalı. Dünyanın dördüncü en büyük tarım ülkesiyiz ama gübre ve gübre ham maddesi dışardan geliyor. Dışarıya bağımlılıktan kurtulmalıyız. Gübre fiyatlarının artması sonuçta tüketiciye yansıyacak.’’
GÜBRE FİYATLARI BİR AYDA
YÜZDE YÜZDEN FAZLA ARTTI
Öte yandan Büyükgebiz Tarım Limited Şirketi sahibi Dr. Fatih Büyükgebiz, gübre fiyatlarının son bir aydır yüzde 100’den fazla arttığı söyledi. Büyükfebiz, dab 50 kilogramlık gübrenin fiyatının 35-37 YTL’den 68 YTL’ye, 50 kilogramlık şeker gübrenin fiyatının 18 YTL’den 40 YTL’ye, mab 25 kilogramlık gübrenin de 35 YTL’den 65 YTL’ye yükseldiğini belirtti. Büyükgebizli, fiyat artışları yüzünden satışların önemli ölçüde düştüğünü, çiftçinin gübre satın alamaz hale geldiğini kaydetti.
|
/ ANTALYA
21.02.2008
|
|
|
Tüketim değil tasarruf teşvik edilsin |
Tüketiciler Birliği Adana Şube Başkanı Ramazan Yıldız, kredi kampanyalarında ‘’borç yiğidin kamçısı’’ anlayışının terk edilmesi gerektiğini vurgularken, önümüzdeki günlerde, tasarrufun teşvik edilmesi ve özendirilmesi için kampanya başlatacaklarını bildirdi.
Bankaların düzenlediği kampanyalarla tüketicilerin geleceklerinin ipotek altına alındığını ve adeta borç batağına sürüklediğinden yakınan Yıldız, çoğu tüketicinin uzun taksit imkanı nedeniyle kullandığı kredi kartı borçlarının sadece asgari tutarını ödeyebildiğini vurguladı.
Yıldız, ‘’Bankalar kredi kartlarına aylık yüzde 6-7 civarında faiz uyguluyor. Bu borcu kapatmak isteyen çoğu tüketici ise daha düşük faizlerle sağlanan krediler çekip borcu borçla kapatma yoluna gidiyor’’ dedi.
Yıldız, Türk toplumunda yaygın olarak uygulanan ‘’yastık altı para’’ anlayışının da artık kalmadığına dikkati çekerek, ‘’Bu paraların ekonomiye kazandırılması güzel ancak, tüketicide neredeyse hiç nakit para kalmadı. Bu anlayış az miktarda parayla da olsa mutlaka yaşatılmalı’’ dedi.
Bilinçli bir şekilde ‘’Tüketim toplumu’’ oluşturulduğunu iddia eden Yıldız, şunları kaydetti: ‘’Tüketiciler Birliği olarak, kredilerle geleceğin ipotek altına alınmasına karşı, önümüzdeki aylarda kamuoyu ile paylaşacağımız bir özendirme kampanyası başlatmayı düşünüyoruz. Tasarruf mutlaka teşvik edilmeli.”
Borçlu bir kişinin eşi ve çocuklarına karşı ilgisinin de giderek azalacağını ifade eden Yıldız, biriken borçların zaman zaman istenmeyen olayların yaşanmasına sebeb olduğunu kaydetti.
|
/ ADANA
21.02.2008
|
|
|
Tekstilciler ‘made in Türkiye’ için birleşiyor |
Merter Markalar Birliği (MMB), markalaşma sürecinde teşvik alanların, sadece Türkiye’de üretmesi gerektiğini belirtti.
MMB, bazı gazetelere ‘’1000 iş adamı dünyaya sesleniyor: Tekstilin gerçek sahipleri sektöre sahip çıkıyor’’ başlığıyla bir ilân verdi. İlânda, markalaşma sürecinde teşvik alanların, sadece Türkiye’de üretmesi gerektiği, Türk kalitesinin bunu gerektirdiği belirtilerek, ‘’Çözüm içimizde, bunu başaracağız. Tekstilde kriz yok, kir-iz var’’ denildi.
Tüm dünya markalarına güçlü olmak için Türk tekstil üreticisiyle çalışma çağrısı yapan MMB, ilânda “Dünya markalarını ‘Geleceğin Tekstil Üssü Türkiye’ toplantısına davet ediyoruz. Dünyadaki tek markamız Made In Türkiye’’ dedi.
|
/ İSTANBUL
21.02.2008
|
|
|
Otomobilde kampanyalar devam ediyor |
Geçen ay satışlarını önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 34,6 artıran otomotiv sektöründe satış kampanyaları, ara vermeden devam ediyor.
Otomotiv şirketlerinden edindiği bilgiye göre, geçen yıl sonu satış kampanyalarıyla canlanan otomotiv sektöründe, yeni yılla birlikte kampanyalar da sürüyor. Şubat ayında şirketler nakit indirimin yanı sıra müşterilerine çeşitli finansman imkanları da sağlıyor.
|
/ İSTANBUL
21.02.2008
|
|
|
Nükleer santral’de dâvet ilanına doğru |
Nükleer santral yapımı için, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’nın daha önce 21 Şubat 2008 olarak belirlediği davet ilanı tarihinin, Sayıştay’ın görüşü henüz alınmadığı için birkaç gün ertelenmesi durumu ortaya çıktı.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı tarafından hazırlanan, konuyla ilgili taslak görüşü alınması için Sayıştay’a gönderildi. Söz konusu incelemesini bugünkü toplantıda yapacağı vurgulanan Sayıştay’ın incelemesinin ardından, şu anda Bakanlar Kurulunda olan söz konusu yönetmelik Resmi Gazatede yayınlanarak yürürlüğe girecek, ardından da Enerji Bakanlığı davet ilanına çıkacak.
Nükleer santrali hemen yapmak isteyen firmalara Akkuyu’nun verileceği, Sinop İnceburun’da belirlenen yerin ise önümüzdeki yılın başında hazır olacağı ifade ediliyor.
|
/ ANKARA
21.02.2008
|
|
|
Fiş kampanyasına 547 bin öğrenci katıldı |
Gelir İdaresi Başkanlığı’nın vergi konusunda bilinçlendirmek için ilköğretim öğrencilerine yönelik gerçekleştirdiği ‘’Ülkemi Seviyorum Belgemi Alıyorum’’ başlıklı fiş kampanyasına, 547 bin öğrenci katıldı.
Kampanyada hediye kazanan öğrenciler, Milli Piyango İdaresinin 20 Mart’ta Ankara’da yapacağı çekilişte belirlenecek. Her il için ayrı ayrı gerçekleştirilecek çekilişte, her ilde 1 öğrenci dizüstü bilgisayar, 2 öğrenci masaüstü bilgisayar, 5 öğrenci dijital fotoğraf makinesi, 10 öğrenci de bisiklet kazanacak. Böylece kampanyada ilköğretim öğrencilerine toplam bin 458 adet hediye verilecek.
|
/ ANKARA
21.02.2008
|
|
|
|