Ulaştırma ve enerji ağırlıklı yatırımlarda önümüzdeki yıl olumlu gelişmelerin yaşanması bekleniyor. 2008 yılının ilk aylarında özellikle uzun yıllardan bu yana gündemde bulunan ilk Nükleer Santral projesi ihale programının netleşmesi beklenirken, aynı yıl içinde ulaştırma sektöründe yer alan önemli yatırımlar da yapım aşamasına getirilecek.
İstanbul Boğaziçi köprüleri ile 6 paralı otoyolun özelleştirilmesinin ardından Karayolları Genel Müdürlüğünün yeni paralı yol yapım projelerini de 2008 yılı programına alması planlanıyor.
3. KÖPRÜ
Önümüzdeki yıl içinde özellikle güzergâh tespiti konusundaki çalışmalar son aşamaya getirilen 3. Boğaziçi köprüsü ve bu köprüye bağlantılı çevre ve otoyollar için öngörülen ihale modelleri belirlenecek.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Ulaştırma Bakanlığı ile birlikte yürütülen 3. köprü projesi ihalesinde izlenecek yöntem de önümüzdeki yıl içinde netlik kazanacak. Daha önce yapılan planlamalara göre, yeni köprünün öncelikli olarak ‘’yap-işlet-devret’’’ sistemi çevre ve otoyolların ise dış kredili olarak yapılması planlanıyor. Önümüzdeki yıl ayrıca, Karayolları Genel Müdürlüğünün Çanakkale boğaz köprüsü ile ilgili diğer ilgili kuruluşların da görüş ve önerilerini alarak etüd-proje çalışmalarını yeniden yapması bekleniyor.
İZMİT KÖRFEZ GEÇİŞİ
VE YENİ YOLLAR
Önümüzdeki yıl içinde ayrıca, Karayolları Genel Müdürlüğünce proje çalışmaları başlatılan 6 önemli otoyolu içine alan İzmit körfez geçişi projesinin de uluslararası ihale aşamasına getirilmesi planlanıyor. 1.3 kilometre uzunluğundaki İzmit körfezi asma köprü ile ilgili geçtiğimiz yıllarda hazırlanan projelerin yeniden düzenlenmesi bekleniyor. Karayolları Genel Müdürlüğünce fizibilite çalışmalarının yeniden hazırlanması planlanırken, İzmit körfezi geçişinin tek olarak, 6 adet otoyolun ise ayrı ayrı ihale edilmesi planlanıyor.
MARMARAY
Türkiye’nin ulaştırma sektöründe en önemli projeleri arasında gösterilen ‘’Marmaray’’ projesi ile ileriki yıllarda bütünleşecek olan Kars-Tiflis demiryolunu bağlayacak olan demiryolu ve banliyö hatları ile ilgili fizibilite çalışmalarının da 2008 yılında ilgili kuruluşlar tarafından programa alınması planlanıyor.
Türkiye’nin ilk hızlı tren hattı projelerinden olan İstanbul-Ankara çift hat demiryolu hattının iki önemli kesiminin de 2008 yılında tamamlanması planlanıyor. Ankara-İstanbul arasını 2.5 saate indirecek bu hattın hizmete alınmasının ardından yine TCDD Genel Müdürlüğünün Ankara-Afyon-İzmir demiryolu hattı projesine de hız vermesi bekleniyor.
Ankara-Konya hızlı tren hattının ise önümüzdeki yıl tam kapasite ile hizmete alınması öngörülüyor.
|