Trakya Üniversitesi (TÜ) Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Süleyman Doğan, Millî Eğitim Bakanlığınca okullarda seçmeli olarak “Medya Okur, Yazarlığı Dersi’’nin konulmasının, çocukların televizyondan olumsuz etkilenmesinin önüne geçilmesi için iyi bir gelişme olduğunu söyledi.
Doç. Dr. Doğan, yaptığı açıklamada, araştırmalara göre, çocukların günde 3 saat televizyon izlediklerini ve televizyondan etkilenen çocukların zaman zaman kurgu ile gerçeği ayırt etmekte zorlandıklarını belirtti. Doç. Dr. Doğan, şöyle dedi: “Bunda ailelerinde etkisi var. Çoğu anne, ‘çocuğum uslu dursun’ diye, programları seçmeden izletiyor. Çocuk, seçmeden izlediği programların ardından neyin kurgu, neyin gerçek olduğunu ayırt edemiyor. İzlediği sihirli, büyülü dizilerin etkisinde kalıp, çoğu zaman onlar gibi davranıp düş kırıklığına uğruyorlar.’’
Doç. Dr. Doğan, izledikleri ya da kendilerince kahramanlaştırdıkları hayal kahramanlarını, kendilerine model alarak onlar gibi davranmaya başlayan çocukların, gerçek hayattan koptuklarını ve bunun da ileride aşılmaz sorunlar meydana getireceğini ifade etti.
Doç. Dr. Doğan, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) ile Milli Eğitim Bakanlığı arasında imzalanan protokol gereği, müfredata seçmeli olarak konulan ‘’Medya Okur Yazarlığı’’ dersinin çok yerinde bir karar olduğunu bildirdi.
|