Köprü ve otoyol özelleştirmesinde, Özelleştirme Yüksek Kurulu kararının ardından, danışman firmanın belirlenmesi ile ikinci adım atıldı.
‘’Türkiye Sınai Kalkınma Bankası A.Ş’’, köprü ve otoyol özelleştirmesinde danışman firma olarak belirlendi. İşletme hakkı devri yöntemiyle 2 köprü ve 6 otoyolun tek tek mi, yoksa bütün halinde mi özelleştirileceğine ilişkin strateji de 3 ay içinde belirlenecek.
Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri ile Edirne-Ankara, Pozantı-Tarsus, Tarsus-Gaziantep, Toprakkale-İskenderun, İzmir-Çeşme ve
İzmir-Aydın otoyollarının özelleştirilmesi için incelenen modeller arasında, en başarılı ülke olarak İtalya gösteriliyor.
Özelleştirme İdaresi, köprü ve otoyolların özelleştirilmesi için, 2007’nin sonuna kadar, ihaleye çıkmayı planlıyor.
|