Çevre duyarlılarınca tercih edilen, küresel ısınmaya yol açmayan teknoloji kullanılan çevreci hibrit otomobiller, Türkiye pazarına vergilendirmede teşvik sağlanamaması ve altyapı sıkıntısı sebebiyle giremediği bildirildi.
Toyotasa Genel Müdürü İbrahim Orhon, Toyota’nın ‘’Prius’’ modeliyle yaklaşık 4 yıl önce dünyaya hibrit teknolojisinin lansmanını yaptığını bildirdi. Gelecek günlerde Toyota’nın bütün önemli modellerinin hibritlilerinin piyasaya sunulacağını kaydeden Orhon, “Toyota’nın hibrit teknolojisiyle üretilmiş araçları dünyada büyük taleple karşı karşıya olmasına karşın, bunu Türkiye’de uygulayamıyoruz. Türkiye’de henüz daha otomobil ile ilgili vergi sistemi, çevre kirliliğinin azalmasını sağlayan ürünleri teşvik edici şekilde ilerlemiyor. Çevreci otomobillerde vergi aşağıya çekebilir. Dünyada 600 bin adet satılan Prius gibi hibrit otomobilleri, vergilendirme de teşvik sağlanmadığı için Türkiye’ye getiremiyoruz’’.
|