Algida Genel Müdürü Ahmet Coşar, dondurma fiyatlarını son 3 yılda fiyat arttırmadıklarını belirterek, bu yıl da geçen yılki fiyatlarla satacacaklarını söyledi.
Coşar, bu yıl 100 milyon litrenin üzerinde dondurma satmayı hedeflediklerini de bildirdi. Dondurma sezonunun açılışı ve 2007 hedeflerine ilişkin düzenlenen basın toplantısında konuşan Coşar, Unilever’in dünyada yüzde 17’lik pazar payı ile dondurmada ‘’bir numaralı firma’’ olduğunu ve Algida Türkiye’nin, 17 yılda katettiği yol ile Unilever dünyası içinde 5’inci dondurma operasyonu haline geldiğini vurguladı. 2006 yılında dondurma pazarının yüzde 30’luk büyümeyle 850 milyon dolara ulaştığını, yüzde 75’ini endüstriyel dondurmanın oluşturduğu pazarda yüzde 65’lik payları bulunduğunu kaydeden Coşar, pazarın önümüzdeki yıllarda daha da büyüyerek 1 milyar dolar civarına ulaşabileceğini söyledi. Türkiye’de 17 yıl önce kişi başına 0,3 litre olan dondurma tüketiminin günümüzde 1,6 litreye çıktığına işaret eden Coşar, geçen yıl yüzde 65’i ev dışı, yüzde 35’i ev içi olmak üzere 130 milyon litre dondurma tüketildiğini ve pazarın 150 milyon litreye yaklaştığını bildirdi.
Türkiye’de dondurma tüketiminin 3 yılda kişi başına yıllık en az 3 litreye çıkmasını öngördüklerini kaydeden Coşar, ‘’Algida olarak bu yıl 100 milyon litrenin üzerinde dondurma satmayı hedefliyoruz ‘’ dedi.
Algida’nın fiyat politikasına da değinen Coşar, fiyat artışı yerine büyüyerek kâr hedeflediklerini dile getirerek, ‘’Algida, son 3 yılda fiyat artışı yapmadı. Bu yıl da geçen yılki fiyatlarla satacağız. Açgözlü değiliz. Büyümeyle gelen sinerjiye inanıyoruz’’ dedi.
|