Yeni karoser hatlarıyla Seat'ın son dönemdeki dinamizm anlayışını tam olarak yansıtan Cordoba, aynı yapıda olan hatchback kardeşi Ibiza'dan bile sportif görünmekte. Önde farların kazandırdığı sinirli yüz ifadesine sahip otomobilin arkasında Alfa Romeo'dan esintiler taşıyan stop lambaları dikkat çekiyor.
Ancak karoserin genel hatları Toledo'da da görülen yeni Seat çizgisine uygun. Aracın iç mekân tasarımı da Ibiza'dan olduğu gibi alınmış. Otomobilin genel kabin kalitesi rakiplerinden daha başarılı. Üç kollu direksiyon ve büyük dairesel havalandırma petekleriyle sportif görünen kokpit yapısı, VW'nin hatasız ergonomi özelliklerine sahip. Orta konsolda gerek müzik sisteminin gerekse elektronik klima sistemi Klimatronik'in kullanımıyla ilgili problem yok. Üç kollu direksiyon simidinin yüksek tasarımlı göbeği en üst pozisyonda gösterge tablosunu perdeliyor gibi görünüyorsa da tabloda izlenemeyen hiçbir şey yok. Kırmızı aydınlatmalı tablo, gece sürüşlerinde oldukça etkileyici görünüyor. Aracın hız sabitleme sistemi sinyal kolunun ucundaki düğmeyle kumanda ediliyor. Sinyal kolu yumuşak dokunuşlarda Mercedes, BMW ve Opel'de olduğu gibi üç kez sinyal veriyor. Vites konsolundaki boşluklar, kullanışlılığı rakiplerine göre fark oluşturur düzeyde arttırıyor. Kapı içindeki cam ve ayna kumandaları, kullanışlılığı ve sorunsuzluğu ıspatlanmış birer VW Group klasiği. Otomobilin 485 litrelik bagajına kapaktaki büyük Seat logosuna basılarak ulaşılıyor. Hacim rakiplerinden biraz küçük olsa da arka koltuk sırtlıkları yatırılarak, bagaj hacmi 800 litreye kadar genişletilebiliyor.
Cordoba, Türkiye'ye 1.4 litre 75 HP ve1.4 litre 100 HP'lik benzinli ve dizel motor seçenekleri ile ithal edilmekte. Otomatik şanzıman ise sadece 1.4 litre 75HP'lik versiyon da opsiyonel olarak alınabiliyor.
Gençlerin ilgisini çekmeye aday Cordoba kaliteli iç mekânıyla rakipleri arasından sıyrılıyor. Fren sistemi ortalamanın üstünde olan Cordoba, 100 km/s hızla giderken yapılan ani frende 39 metrede savrulmadan durmakta.
STANDART DONANIM
Sürücü ve yolcu havayastığı, ABS, EBV (elektronik fren gücü dağıtıcısı), ESBS (virajda fren destek sistemi), hız sabitleme sistemi, yol bilgisayarı, elektronik klima, yükseklik ve derinlik ayarlı elektrohidrolik direksiyon, elektrik kumandalı ön/arka camlar, ön koltuk altında çekmece, yükseklik ayarlı ön koltuklar, dört hoparlörlü radyo-teyp, asimetrik katlanabilen arka koltuk sırtlığı, bardaklık, ISO-FIX çocuk koltuğu sabitleyici, uzaktan kumandalı merkezi kilit, immobilizer, 15 inçlik alaşım jantlar, far yükseklik ayarı, elektrik kumandalı ve ısıtmalı yan aynalar ve sis farları.
|