Adana’da 1988 yılında yapımı için ilk adımı atılan, 1998 yılında inşaatına başlanan ‘’hafif raylı taşıma’’ sistemi, halk arasında ‘’bitmeyen proje’’ olarak tanımlanıyor.
Proje, ‘’yıllar önce alınan vagonların çürümesi, ulaşıma başlanmamasına karşın bilet fiyatının belirlenmesi hatta, inşaat çukurunda oluşan su birikintilerinde balıkların ürediği’’ söylentileri ile espri kaynağı da oluyor. Proje tamamlansaydı Adanalılar kendilerini daha güvende hissedeceklerdi. Uygulamada hesapta olmayan çok sayıda pürüz çıktı. Güzergâhtaki kod farkından, uzunluğuna, istasyon yapıları, deprem şartnamesi, kamulaştırma maliyeti derken projenin yapımı 2001 yılı ortalarından itibaren büyük ölçüde geriledi hatta, durdu. Proje bitmeden yurt dışından satın alınan 36 vagon, TCDD Mersin Gar alanındaki geçici depo sahasında yabancı teknisyenlerce her an sefere çıkılacakmış gibi periyodik bakımları yapılarak uzun bir süre bekletildikten sonra Adana’ya getirildi. Vagonların çürümeye başladığı iddia ediliyor.
|