Alanı 100 metrekarenin üzerindeki hiper, zincir ve süpermarket sayısı 1998 yılında 2 bin 135 adetken, 2004 yılında yüzde 125 artışla 4 bin 809 ulaştı. Aynı dönemde 50 metrekarenin altında alana sahip bakkal sayısı ise 32 bin 639 azalışla 155 bin 420 adetten 122 bin 781 adede geriledi.
Türkiye Perakendeciler Federasyonu tarafından bir araştırma şirketine yaptırılan ‘’Hızlı Tüketim Ürünleri Pazarı Raporu’’na göre, 1998 yılında 100 metrekarenin üzerinde alana sahip hiper, zincir ve süpermarket sayısı 2135 idi. Bu rakam yüzde 125 artışla 2004 yılında 4809’a yükseldi. Öte yandan, perakendecilerin 2006 ciro paylaşımına bakıldığında ise cironun yüzde 52,4’ünün alanı 100 metrekarenin üzerinde olan hiper, zincir ve süpermarketlerin elinde olduğu görülüyor. Ciroda ikinci sırayı yüzde 30,5’le alanı 50 metrekarenin altında olan bakkallar alıyor. Sigara satışları hariç ciro açısından üçüncü sırada, yüzde 6,8 ile alanı 50 metrekare ile 100 metrekare arasında olan orta marketler bulunuyor.
|