İstanbul’da adres sistemine standart ve otomasyon getiriliyor. Sokağa çıkmadan sayım yapılabilmesi, vatandaşların resmî işlemlerini daha rahat ve sorunsuz yapabilmesi için “Adres Bilgi Sistemi” hayata geçiriliyor.
Bütün il ve ilçelerde uygulanacak olan sistem, resmî kurumların ortak kullanımına açılacak ve elektrikten suya, istatistiklerden, vergi bilgilerine, emniyetten sosyal güvenliğe kadar her kademede doğru bilgilere en kısa sürede ulaşımı sağlayacak.
İstanbul’da bütün sokak ve caddelerin giriş ve çıkışlarına sokak isim tabelalar dikilmeye başlandı. Her ilçenin sokak isimlerini gösteren tabelalar farklı renkte olacak. İlçeler renk koduna göre sınıflandırılacak. Değişiklik yapılan sokak isimleri ve bina kapı numaraları eski ve yeni olarak bir süre birlikte kullanılacak. Sistem tam olarak oturduğunda eski ve yanlış sokak isimleri ve numaralar görevliler tarafından sökülecek.
SİSTEM NELER KAZANDIRACAK
* Adres ve numaralamanın basit, anlaşılır ve kolay olmasını sağlamak,
*Kamu hizmetlerinin sunumunda bürokrasi ve kırtasiyeciliğin azaltılması ve vatandaşın hayatının kolaylaştırılması,
*Adres karışıklığına son verilerek hizmetin daha etkin üretilmesi ve sunulması,
*Adres ve numaralama işlemlerinde ülke genelinde uygulanan ortak standartların belirlenmesi,
*Yetkili idarelerin ve görev tanımlarının netleştirilmesi,
*Adres ve numaralama bilgilerinin kurumlar arasında paylaşıma açılması,
*Ulusal veri tabanının ve güncellenme mekanizmalarının oluşturulması,
*Mahalle, köy, mezra mevki, küme evleri, meydan bulvar, cadde ve sokaklara ad ve sabit tanıtım numarası verilmesi zorunluluğu,
*Yapı ruhsatı ve yapı kullanma izin belgelerinin Ulusal Adres Veri Tabanına işlenmesi ve onay numarası alınması,
*Yapı belgelerinin ulusal adres veritabanı kullanılarak verilmesi,
*Levhalarda standartlığın sağlanması,
*Cadde ve sokak esasının dışında yer alan çadır, baraka, afet bölgesindeki geçici konutlar ve benzerine geçici numara verilerek Ulusal Adres Veri Tabanına işlenmesi.
|