Click Here!
      "Gerçekten" haber verir 21 Şubat 2007

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

Haberler

İstanbul-İzmir yakınlaşıyor

TCDD Genel Müdürlüğünce yenilenen Bandırma-İzmir demir yolu hattında seferlere bugün başlanacak. Hatta sefere konulacak ‘’6 Eylül Süper Ekspresi’’yle Bandırma-İzmir arası 4 saat 53 dakikaya inecek.

İDO’nun kombineli yolcu taşımacılığı ile İstanbul-İzmir arası ise 6 saat 53 dakika sürecek TCDD Genel Müdürlüğünden yapılan açıklamaya göre, Balıkesir’in kurtuluş günü hatırasına ‘’6 Eylül Süper Ekspresi’’ adı verilen trenle, yenilenen Bandırma-İzmir hattında ilk sefer, bugün 09.30’da Bandırma Garından uğurlama töreni ile başlayacak.Tren, İstanbul-Bandırma arasında sefer yapan İstanbul Büyükşehir Belediyesi Deniz Otobüsleri (İDO) ile bağlantılı çalışarak, İstanbul-İzmir arasındaki seyahatlere önemli bir alternatif getirecek. İzmir Çiğli’den 15.05’de, Bandırma’dan 09.30’da kalkacak trenin İstanbul bağlantıları, Bandırma’dan 20.30’da, İstanbul-Yenikapı’dan da 07.00’de hareket eden feribotla sağlanacak.

İzmir-Bandırma hattında Cumhuriyet’in ilk yıllarında 125 kilometre/saate varan tren hızları 2004 yılında bazı yerlerde 30 kilometre/saate kadar düşürülmüş, buna bağlı olarak da seyahat süresi 6 saat 40 dakikaya ulaşmıştı. Pulman, yemekli ve jeneratör vagonlardan oluşan ‘’6 Eylül Süper Ekspresi’’, yol yenileme çalışmaları yapılan Bandırma-İzmir arasında 30-120 kilometre/saat arasında değişen hızlarla seyrederek, seyahat süresini 4 saat 53 dakikaya indirecek. Böylelikle, İstanbul-İzmir arasındaki mesafe, deniz otobüslerinin kombineli yolcu taşımacılığıyla 6 saat 53 dakikaya inmiş olacak.

TCDD’nin mevcut hatları yenileme programı kapsamında, 372 kilometrelik Bandırma-İzmir parkurunda 2004 yılında başlatılan çalışmalar çerçevesinde, 101 kilometre yol yenilenirken, 261 kilometre yolda bakım ve tamir gerçekleştirildi ve 40 kilometre ihata yapıldı. Trafik yoğunluğu olan 64 hemzemin geçit korumalı hale getirilirken, trafik yoğunluğu olmayan 140 hemzemin geçit de kapatıldı. Çalışmalar kapsamında 74 makas tamamen yenilenirken, 100 makasın emniyet kilidi değiştirildi. TCDD tarafından 51 milyon YTL harcama yapılan İzmir-Bandırma parkurunda daha kaliteli seyahatin gerçekleşmesiyle, feribot bağlantılı yılda yaklaşık 1 milyon yolcunun, 600 bininin demir yollarına yönlendirilmesi hedefleniyor.

/ ANKARA

21.02.2007

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 

Bütün haberler

Başlıklar

  AB’de 301 endişesi

  Esaslı yargı reformu

  301’i değiştirmek de sorunu çözmüyor

  Herşeye rağmen müzakere sürüyor

  AKP’li Çelik: 301 gündemden kalkacak

  Tavizsiz istikrar çizgisinde 38. yıl

  Bu rezaleti durdurun

  Erdoğan: Gençliği içi boş sloganlarla kimse yönlendiremez

  KKTC’de Meclis ikinci kez olağanüstü toplandı

  Türkiye'siz asla

  Çakan: İktidar dâvânın uzamasını istiyor

  Erinç: İfade özgürlüğünün önündeki engeller sürüyor

  Nevruz öncesi güvenlik zirvesi

  Atmosferi kirletmekte hızlıyız

  ‘Meşrubat ve sigara kemikleri eritiyor’

  Kıyıklık, Yeni Asya'yı ziyaret etti

  İstanbul-İzmir yakınlaşıyor

  Camide gençlere internet hizmeti

  Hastalara dayak iddiası koltuğundan etti

  Küçük Menderes mercek altında


 Son Dakika Haberleri
Kadın ve Aile Dergisi Çocuk Dergisi Gençlik Dergisi Fikir Dergisi
Ana Sayfa | Dünya | Haberler | Görüş | Lahika | Basından Seçmeler | Yazarlar
Copyright YeniAsya 2004