Konfeksiyon fiyatlarında son yıllarda yaşanan düşüşte, markaları ile ön plana çıkan Avrupa menşeli yabancı firmaların etkisi olduğu bildirildi.
‘’İmza’’ markasıyla tanınan Taşkınırmak Giyim Sanayi ve Ticaret Ltd. Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Taşkınırmak, ‘’bir tekstil ülkesi olan Türkiye’de sektör genel olarak 5-10 yıl öncesine göre iyi değil’’ dedi.
Taşkınırmak, bunun en önemli sebebinin yeteri kadar markalaşamama olduğunu vurgulayarak, şöyle devam etti: ‘’Türk üreticileri kâra doymuyor. Rakibimiz azsa, 1 liraya ürettiğimizi 10 liraya satıyoruz. Ancak, piyasa şu anda kısır. 5 yıl önce erkek giyimde 500 YTL’ye satılan takım elbise, şimdi 250 YTL’ye zor alıcı buluyor. Çünkü Avrupalı bu işi bizden daha iyi biliyor ve ülkemizde bizden ucuza satış yapmaya başladı. Sonuçta bu markaların oluşturduğu rekabet, fiyatların hızla düşmesine yol açtı. Bu durum son 2-3 yıldır canımızı hayli yakmaya başladı ve bize markalaşmanın önemini iyice gösterdi.’’
Adana’da üretim yapan ‘’Süvari’’ markasıyla tanınan Coşkun Tekstil sahibi Ahmet Coşkun ise konfeksiyonda düşen fiyatlara karşın iş gücü maliyetinin arttığına işaret etti.
|