İDO Genel Müdürü Paksoy, İDO’yu halka arz ederek buradan gelecek kaynak ile Ro-Ro taşımacılığına girmek istediklerini söyledi.
İstanbul Deniz Otobüsleri İşletmeleri (İDO) 2008 yılında hizmete alınması planlanan Pendik-Yalova hattında çalışacak iki yeni feribot için 65 milyon 860 bin dolarlık bir kredi sözleşmesi imzaladı. Kredi sözleşmesinin imzalandığı toplantıda gazetecilerin sorularını cevaplayan İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy, 2006 yılında 315 milyon YTL’lik ciro elde ettiklerini ve yılı 5 milyon YTL net kârla kapattıklarını aktardı.
İDO’nun 2002’de 120 milyon YTL olan uzun vadeli borçlarının da bugün 30 milyon YTL’ye indiğine işaret eden Paksoy, “2007 yılında 400 milyon YTL ciro bekliyoruz. Ayrıca 100 milyon yolcu sayısını geçmeyi ve 6,5 milyon aracı yakalamak istiyoruz” dedi.
Bağımsız denetimden geçtikten sonra halka arz edilebilir konuma gelip gelmediklerinin netleşeceğini aktaran Paksoy, şöyle devam etti: “Biz aslında gelecekte Ro-Ro taşımacılığı yapmak istiyoruz. Dolayısıyla halka arzla bir kaynak oluşturalım ve buradan gelecek kaynakla Ro-Ro taşımacılığına girelim istiyoruz. Stratejik planda bunu 3 yıl içinde gerçekleştirmeyi hedefliyoruz.”
|