Türkiye’de yasal haklarını bilen bilinçli tüketici, satın aldığı malın bozuk ya da ayıplı çıkması halinde hakkını aramayı biliyor.
İstanbul Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü yetkililerinden alınan bilgiye göre, tüketici ile satıcılar arasında çıkan uyuşmazlıklara çözüm bulmak amacıyla kurulan İstanbul Tüketici Sorunları İl ve İlçe Hakem Heyetleri ile kanunda cezası olan şikayetleri değerlendiren Sanayi ve Ticaret Müdürlüğüne 2006 yılının kasım ayı sonuna kadar 15 bin 192 şikayette bulunuldu. Bu sayı 2005 yılında 12 bin 515 idi. Mobilya, otomobil, bilgisayar, motosiklet, kampanyalı satışlar ağırlıkta olmak üzere diğer ayıplı mal ve hizmetler konusunda 2006 ve 2005 yılında yapılan şikâyetlerin ortalama yüzde 85’i tüketici lehine sonuçlandı. Tüketici mağduriyetlerinin giderilmesi amacıyla İstanbul Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğünce 2005 yılında 2 bin 284 firmada, 2006 yılının kasım ayı sonuna kadar da 2 bin 743 firmada ilgili kanunlar kapsamında denetimler yapıldı.
|